Sökning: "kommunikation och e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden kommunikation och e-handel.

  1. 1. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av wiki för e-handel : Vägledande designprinciper

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Oskar Södergren; [2023]
    Nyckelord :Knowledge Management System; Wiki; Knowledge Management; Design Principles; Knowledge Management System; Wiki; Kunskapshantering; Designprinciper;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur unga organisationer med växtvärk i behov av att hantera samlad kunskap kan hjälpas genom identifiering och utveckling av designprinciper från tidigare forskning om kunskapshantering. Genom att analysera och applicera dessa designprinciper i organisationens kontext har utveckling av en konceptuell modell av en wiki utförts. LÄS MER

  3. 3. Spårbarhet inom modeindustrin : en kvantitativ studie om köpbeteende och attityd vid onlineköp av kläder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Prelog; Hilma Steén; Daniella Rybarczyk; [2023]
    Nyckelord :Traceability in the textile value chain; Transparency; Sustainability; Attitude; Buying behavior; Communication; E-commerce; Spårbarhet i den textila värdekedjan; Transparens; Hållbarhet; Attityd; Köpbeteende; Kommunikation; E-handel;

    Sammanfattning : Modeindustrin har länge fått utstå kritik för att vara en ohållbar bransch med bristande transparens och spårbarhet när det gäller hur och under vilka villkor klädesplaggen har tillverkats. Transparens och spårbarhet är två skilda begrepp, men båda är avgörande faktorer för att uppnå en mer hållbar, rättvis och ansvarsfull modeindustri. LÄS MER

  4. 4. Omvänd logistik för e-handel inom modeindustrin

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Qane Ahmed Abdulalim; [2023]
    Nyckelord :Omvänd logistik; E-handel; Logistik; Kläder och accessoarer;

    Sammanfattning : This bachelor thesis explores the implementation of reverse logistics (OL) as a means to enhance sustainable practices within the e-commerce sector, with a specific focus on clothing e-commerce. The study begins by defining reverse logistics as the process of planning, implementing and controlling the efficient flow of raw materials, in-process inventory, finished goods, and related information from the point of origin to the point of consumption to meet customer requirements. LÄS MER

  5. 5. Navigability of a Web Application : How different factors alter the perceived navigability of a web application focused on letting users rent out private belongings

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Tobias Johansson; Axel Eklund; Axel Schmid; Kajsa Gudmundson; Louise Andersson; Martin Sörme; Oscar Lundström; Victor Olofsson Bargues; [2023]
    Nyckelord :navigability; web application; e-commerce; navigerbarhet; webbapplikation; e-handel;

    Sammanfattning : The primary aim of this study was to examine the effects of a web application’s navigability on user satisfaction. This was studied by developing a web application for the rental of pri- vate belongings such as tools, party equipment, outfits, et cetera. The study’s scope was hav- ing students at Linköping University as the target group. LÄS MER