Sökning: "kommunikation och kvalitetssäkring"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden kommunikation och kvalitetssäkring.

  1. 1. Förbättringsförslag för kvalitetssäkring vid svetsning : En kvalitativ studie för implementation av kvalitetssystemet ISO 3834

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Jonathan Sjödin; [2024]
    Nyckelord :Quality improvement; ISO 3834-2; Welding quality; Welding management; Cornerstone model; Swedish industry; Industry; Kvalitetsutveckling; ISO 3834–2; Svetskvalitet; Svetsledning; Hörnstensmodellen; svensk industri; Industri;

    Sammanfattning : Quality work has become important in recent decades for longterm profitability. ISO 3834 is a framework for achieving an effective quality system in welding. The advantage of using ISO 3834 is the ability to guarantee quality. Understanding Why quality assurance is important for companies, especially in welding, is crucial. LÄS MER

  2. 2. Patientsäkerhet vid överlämnande av patient inom akutsjukvården : en litteraturöversikt

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Marina Rönnholm; Andreas Frykman; [2023]
    Nyckelord :Communication; Emergency medical services; Patient safety; Patient handoff; SBAR; Akutsjukvård; Kommunikation; Patientsäkerhet; Patientöverlämning; SBAR;

    Sammanfattning : God kommunikation är kvalitetssäkring av god vård. Vid patientöverlämning prövas kommunikationen och det föreligger risk att information faller bort eller tolkas olika. LÄS MER

  3. 3. Tid och Kvalitet : En studie om vilka konsekvenser som uppstår vid styrning av tid och kvalitet samt hur medarbetare inom Skatteverket hanterar dessa

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Julia Jonsson; Sandra Petersen; [2023]
    Nyckelord :Time; Quality; Employees; Consequences; Tensions; Management; Public sector; The Swedish Tax Agency; Tid; Kvalitet; Medarbetare; Konsekvenser; Spänningar; Hantering; Offentlig sektor; Skatteverket;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste åren har det rapporterats brister om tid och kvalitet inom Skatteverkets verksamhet. Styrning av tid och kvalitet inom den offentliga sektorn är däremot ett forskningsområde som tidigare inte studerats i termer av vad styrning av tid och kvalitet kan medföra för konsekvenser för medarbetare, huruvida styrning av tid och kvalitet kan vara i spänning samt hur medarbetare hanterar styrning av tid och kvalitet. LÄS MER

  4. 4. Patienters upplevelser och erfarenheter av handläggning av smärta : en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Elin Bölin; Fanny Fahmy; [2022]
    Nyckelord :Pain; Pain management; Pain perception; Patients experiences; Person-centred care; Patientens erfarenheter; Personcentrerad vård; Smärta; Smärtbehandling; Smärtuppfattning;

    Sammanfattning : Bakgrund Ett vanligt symptom som uppges när patienter söker vård är smärta. Sjukvårdspersonalen har ett ansvar att arbeta utifrån ett personcentrerat arbetssätt, där patienten ska känna sig inkluderad och involverad kring sin vård. LÄS MER

  5. 5. Kvalitetssäkring av onboardingprocessen för nya kunder : En kvalitativ fallstudie hos en avdelning på ett företag inom finanssektorn

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Jenny Arvidsson; Michaela Wallbom; [2022]
    Nyckelord :culture; customers; division of responsibility; employees; improvement work; leadership; process charts; delaktighet; förbättringsarbete; kultur; kunder; ledarskap; medarbetare; processkartläggning;

    Sammanfattning : This study is conducted at a department, hereinafter referred to as Företaget, at a company within the financial sector. Företaget works for corporate customers and offers car administration to customers who own 20 cars or more in their business. LÄS MER