Sökning: "kommunikation organisation värdeord"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kommunikation organisation värdeord.

  1. 1. Kulturstyrning som täckmantel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Isabella Lindström; Ebba Runfors; [2021]
    Nyckelord :Organisationskultur; kulturstyrning; normativ kontroll; makt; internal branding; culture management; kritiskt perspektiv; strategisk kommunikation; misstankens hermeneutik; täckmantel Organisational culture; management; normative control; power; critical perspective; strategic communication; hermeneutics of suspicion; cloak; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det primära syftet med studien var att bidra med kunskap om hur kulturstyrning arbetas med och upplevs av organisationsmedlemmar på en offentlig organisation. Ytterligare ett syfte var att genom det kritiska perspektivet som teoretisk lins i analysen också synliggöra vilka underliggande maktmekanismer som föreligger i organisationsmedlemmarnas meningsskapande av kulturen. LÄS MER

  2. 2. Annonser för sjuksköterskor i Region Västmanland : En analys av Region Västmanlands rekryteringsannonser för sjuksköterskor

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Sanel Murguz; [2020]
    Nyckelord :Rekryteringsannons; Platsannons; Annonskomponenter; Rekryteringsprocess; Värdeord; Yrkesspecifika ord.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om en stor organisation som Region Västmanlandanvänder sig av en effektiv skriftlig kommunikation i sina rekryteringsannonser som lockar degrupper som söker tjänster inom organisationen. Uppsatsen följer en kvalitativ metod därinnehåll analyseras utifrån teoretiska utgångspunkter samt de svar informanterna bidrar med. LÄS MER

  3. 3. ”Stick i stäv med värdeorden” : En kvalitativ fallstudie om internkommunikation kopplat till värdeord

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emelie Abramsson; Emma Ottenström; [2020]
    Nyckelord :core values; organizational culture; internal communication; communication channels; värdeord; organisationskultur; internkommunikation; kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : Det har under flera århundranden pågått en process där människors arbetsplikt har ersatts av en efterfrågan av balans, meningsfullhet och kvalitet för individen på arbetet. Denna förändring har motiverat organisationer att utveckla sitt arbetsgivarvarumärke, då ”starka varumärken får sin kraft inifrån” (Parment, Dyhre & Lutz, 2017, s. LÄS MER

  4. 4. Goa patienter och kompetent personal? En innehålls- och textanalys av Sahlgrenska Universitetssjukhusets värdeord på Instagram

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Emelie Engström; [2018-10-29]
    Nyckelord :Sahlgrenska Universitetssjukhuset; SU; Instagram; värdeord; textanalys; kvalitativ innehållsanalys; personcentrerad vård; patientcentrerad vård;

    Sammanfattning : De senaste decennierna har sjukvården i Sverige genomgått en rad förändringar i organisation och kommunikation. Idéer om New Public Management och faktorer som privatisering och digitalisering öppnar för en varumärkesorientering även bland offentliga organisationer. LÄS MER

  5. 5. GLÄDJE – är det samma för alla? En studie om värdeord och värderingar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Adolfsson; Helena Fredling; [2017-08-30]
    Nyckelord :kultur; företagskultur; värdeord; värderingar; antaganden; normer; kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att beskriva och analysera ledningens och medarbetarnas syn på värderingsfrågor och företagskulturen i en större organisation. Vi ville undersöka hur väl ledningsgruppens syn överensstämmer med medarbetarnas, studien utgår alltså från ledningsgruppens perspektiv. LÄS MER