Sökning: "kommunikation outsourcing"
Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden kommunikation outsourcing.
1. Ljunghäll AB : En enfallsstudie på Ljunghälls potentiella övergång till insourcing av impregneringsprocesen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Metallfabriken Ljunghäll AB är ett ledande företag inom pressgjutning ochbearbetning av aluminium. I dagsläget outsourcar Ljunghäll AB impregnering av gods tillSoundseal. Denna process är resurskrävande och ger upphov till slöserier inomförsörjningskedjan. LÄS MER
2. The complexities of organizational coordination’s communicative constitution: A qualitative study on coordinators activities in BPO-environments
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The complexities of organizational coordination’s communicative constitution: A qualitative study on coordinators activities in BPO-environments. The notion of organizational coordination has a limited view of language and communication since scholars usually refer to communication purely as a referential system. LÄS MER
3. "Jag längtar fortfarande till att få träffa kunderna live" : En studie om förändringar i en rekryteringsprocess
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Denna studie har ägnats åt ett rekryteringsföretag samt dess rekryteringsprocess. Syftet med föreliggande studie är att utveckla en förståelse för hur anställda på rekryteringsföretaget upplever för- och nackdelar i förändringar av rekryteringsprocessen som gjorts med anledning av distansarbetet som införts vid Covid-19. LÄS MER
4. Facilitating Radical Collaboration in Open Innovation : A case study in collaboration with IKEA
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The increased customer demand for innovative and sustainable solutions implies that companies need to seek knowledge, and insights, beyond their traditional business models. This by opening up barriers and collaborating with other stakeholders. Using this approach is referred to in the literature as practicing open innovation. LÄS MER
5. Argumentativ CSR-kommunikation. : En studie om hur svenska modeföretag legitimerar sin outsourcade produktion.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modebranschen präglas av ett ständigt sökande efter billigast möjliga arbetskraft. Som en konsekvens väljer företag som opererar inom denna sektor vanligen att outsourca sin produktionsfunktion till en tredje part bortom hemmamarknaden. Ett sådant beslut kan vidare ge upphov till en komplex försörjningskedja. LÄS MER