Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 492 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Soft Hooligans : den nya mjuka supporten och motståndet mot hegemonisk maskulinitet på läktarna

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier; Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Matilda Åhlén; Wilma Pihl; [2024]
    Nyckelord :Soft Hooligans; Supporters; Fans; Soccer; Football; Social media; Fanculture; Participatory culture; Social rituals; Masculinity; Feminization.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study examines the case of Soft Hooligans and their significance in the supporter culture. The study aims to highlight the patriarchal structures exemplified by football stands and how Soft Hooligans dismantle these structures. LÄS MER

  2. 2. Facebook som bostadsplattform : studenters strategiska användning av Facebooks affordances

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Gustav Magnusson; Céline Larsson Stenman; [2024]
    Nyckelord :Facebook; student housing; Facebook Groups; Affordances; Digital footprint; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines how students at Lund university use Facebook as a platform for housing contracts. It explores how the affordances of Facebook facilitate or hinder the process for both students and landlords, and how they use these affordances to select accommodations and tenants. LÄS MER

  3. 3. Yrkesidentitet och lärare i fritidshem.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Maria Hedin; Susanna Scavo; [2023-12-07]
    Nyckelord :Yrkesidentitet; Lärare i fritidshem; Facebookgrupper; Fritidshem;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vad som skrivs i yrkesrelaterade Facebookgrupper av och om lärare i fritidshem. Vi vill undersöka hur yrket framställs i Facebookgrupper för lärare i fritidshem och på så sätt försöka skapa en bild av hur lärarna själva ser på sitt yrke och sin yrkesidentitet. LÄS MER

  4. 4. How to communicate efficiently on social media : A case study about emotional communication strategies by the climate activist group Rebellmammorna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anna Nilsson; [2023]
    Nyckelord :visuals; narrative; emotional communication; social media platforms; climate movements; visuella element; narrativ; emotionell kommunikation; sociala medieplattformar; klimatrörelser;

    Sammanfattning : This case study aims to explore how emotional communication on social media can influence the target group by examining the communicative strategies, including visuals and narratives, used by the climate activist group Rebellmammorna. Eight semi-structured interviews were conducted with members of Rebellmammorna to investigate how they describe their communicative strategies, how they use emotional communication to establish a relationship with their target group, and how users experience the communication on their social media platforms (Facebook, Instagram, and their webpage). LÄS MER

  5. 5. "Många konflikter är onödiga" : Förskolepersonalens förståelse och tolkning av konflikter mellan barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Rebecca Ludwig; Cathrin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Konflikter; Konflikthantering; Förskolepersonal; Kommunikation och Cohens konfliktpyramid;

    Sammanfattning : Konflikter mellan barn sker dagligen i förskolans verksamhet. Syftet med studien är att undersöka och förstå förskolepersonalens beskrivningar av konflikter och konflikthantering. LÄS MER