Sökning: "kommunikation på facebook"
Visar resultat 6 - 10 av 492 uppsatser innehållade orden kommunikation på facebook.
6. Plagued By Conspiracy Theory : En kvalitativ analys av 'Plandemic', en konspirationsteoretisk video
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Desinformation i form av konspirationsteorier blir allt vanligare i dagens sociala medielandskap. Användare lär sig navigera bland all den information som sprids och etablerade medier försöker hänga med. När krisen slår till och behovet av information ökar ställs alla inför frågan om vad som är sant och inte. LÄS MER
7. Lärares uppfattning av problemlösning i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Detta är en studie om hur lärare uppfattar och arbetar med problemlösning. För att undersöka detta har en enkät använts som har delats på Facebook och mejlats ut till närliggande skolor. 34 lärare svarade på enkäten. LÄS MER
8. Närhet eller distans? : En analys av bemötandet av kvinnliga och manliga partiledares inlägg på Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna uppsats granskar kommentarer som utförts på Facebook för att åskådliggöra vilka drag som används. Syftet med uppsatsen är att se om det framkommer skillnader i språket gentemot manliga och kvinnliga partiledare. Analysen av språkbruket är en tolkningsprocess med stöd av Hellspong och Ledins teori om stilaxlar. LÄS MER
9. Användargränssnitt i självkörande fordon : En kvantitativ enkätundersökning bland potentiella användare
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersökavilket användargränssnitt som potentiella användare föredrar för att utbyta trafikrelateradinformation. Forskningsfrågan som ska besvaras är följande. LÄS MER
10. Kooperativt lärande i matematikundervisningen : Varför, när och hur använder lärare metoden?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : The purpose of the study is to contribute knowledge about how teachers use cooperative learning in mathematics education. To achieve this purpose, the following questions have been answered: What is the purpose of teachers using cooperative learning in mathematics education? In which areas of mathematics education do teachers use cooperative structures? How do teachers use cooperative learning in mathematics education? Cooperative learning involves students interacting with each other and emphasizes that cooperative learning has its roots in sociocultural theory. LÄS MER