Sökning: "kommunikation primärvård"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden kommunikation primärvård.
1. Sjuksköterskors erfarenheter av samverkan i team inom akut- och primärvård : En litteraturöversikt med kvalitativ ansats.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Vid brist på vårdpersonal så kan teamsamverkan motverka de negativa konsekvenserna som bristen medför. Team inom sjukvården inkluderar flertalet professioner för att kunna ge patienter optimal och säker vård. Syfte: Syftet var att beskriva sjuksköterskors erfarenheter av samverkan i team inom akut- och primärvård. LÄS MER
2. “ENS PRIMÄRA ANSVAR ÄR ATT HÅVA IN PENGAR, OCH ENS SEKUNDÄRA ANSVAR BLIR ATT BEDRIVA VÅRD”
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund Primärvården är en stor del av den svenska sjukvården där arbetsterapeuter har en viktig roll. Det finns olika ersättningssystem som via vårdvalssystemet påverkar utformningen av arbetet inom de olika regionerna. LÄS MER
3. Med videolänken som redskap : En kvalitativ studie om kuratorers erfarenheter av att utöva stödsamtal via videosamtal inom primärvården
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att öka kunskapen om kuratorers erfarenheter av att utöva stödsamtal via videosamtal inom primärvården. Vidare är syftet att öka kunskapen om kuratorernas förhållningssätt till stödsamtal som genomförs via videosamtal. LÄS MER
4. Videomöten i patientkontakter : En intervjustudie om distriktsköterskors erfarenheter i primärvården
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : BAKGRUND: Världens ökande befolkning i kombination med vårdens tillgänglighetsbrist skapar behov av omstrukturering av vårdens resurser. Vårdens digitalisering kan erbjuda patienter större egenkontroll, bättre tillgänglighet samt större valfrihet. LÄS MER
5. Synpunkter och klagomål från patient och närstående till vårdgivare via en e-tjänst : eHälsa som bidrar till kvalitetsförbättring och ökad patientsäkerhet
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)Sammanfattning : Bakgrund: Nya bestämmelser för klagomålshantering togs i bruk 2018 med syfte att stärka patienternas ställning och utveckla det systematiska arbetet med patientsäkerhet. En patient kan rapportera synpunkter och klagomål direkt till sin vårdgivare som är skyldig att ta emot ärendet och utreda vad som har hänt och vidta åtgärder. LÄS MER