Sökning: "kommunikation publiker"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden kommunikation publiker.

  1. 1. Help! My mother wants to follow me on Instagram! : Which strategies do young adults in Sweden use, when facing context and time collapse.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Malou Andersson; Emma Heed; [2023]
    Nyckelord :: Context Collapse; Time Collapse; Social Media; Self-presentation; Privacy; Kontext kollaps; Tids Kollaps; Sociala Medier; Självpresentation; Integritet;

    Sammanfattning : Young adults spend a lot of their time on social media where they share their lives with friends, family, colleagues, acquaintances, ect. Wesch (2009) explains that things posted on social media such as YouTube can be viewed by anybody, everybody, and nobody, anywhere in the world all at once. LÄS MER

  2. 2. UNGA MED DUBBLA INSTAGRAMKONTON - En kvalitativ studie om tonårstjejers användande av flera Instagramkonton

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anna Andersson Björk; [2019-06-28]
    Nyckelord :Instagram; ungdomar; parintervjuer; självrepresentation; publiksegregation;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att skapa en djupare förståelse kring ungas användning av Instagram genom att analysera fall där de har mer än ett konto. Genom att undersöka den företeelsen ämnar jag reflektera kring hur de ser på privat och offentligt. LÄS MER

  3. 3. Hur man tar sig igenom ett heartbreak och andra viktiga politiska frågor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Carlsson; Felicia Boudrée; [2019]
    Nyckelord :personifiering; politisk kommunikation; retorik; politik; demokrati; parasocial interaktion; front stage; back stage; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit en allt viktigare kanal för politiska partier att nå ut med politiska budskap på. Samtidigt tar partiledarna en allt större plats i politiken och blir centralare för partiers valresultat. Denna kvalitativa studie ämnar undersöka hur partiledare personifieras på sociala medier genom en visuell retorisk analys. LÄS MER

  4. 4. FEAR AND LOATHING IN HUSARÖ En kvalitativ studie av Anders Borgs kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hravn Forsne; Elin Jedefeldt; [2018-02-12]
    Nyckelord :Image repair; Retorisk situation; Anders Borg; Kriskommunikation; Skandal;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats: 15 hp Program och/eller kurs: MK 1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2017 Handledare: Orla Vigsø Kursansvarig: Malin Svenningsson Sidantal: 42 Antal ord: 14132 Syfte Syftet med studien är att pröva om kombinationen av image repair-teorin och teorin om den retoriska situationen kan bidra till att skapa förståelse för ett krisförlopp. Teori: Image repair-teori och teorin om den retoriska situationen Metod: Kvalitativ textanalys Material: 22 artiklar från under perioden 3:e - 8:e augusti 2017 Resultat Studien visar att genom att kombinera image repair-teorin och teorin om den retoriska situation går det att se vilka begränsningar och möjligheter som finns beroende på påträngande problem. LÄS MER

  5. 5. Vem får synas på skolans Facebook? : En fallstudie om Molkoms Folkhögskola på Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Fredrik Jacobsen; Maria Palmestål; [2018]
    Nyckelord :facebook; groups; public relations; school; storytelling; students; facebook; grupper; public relations; skola; storytelling; studenter;

    Sammanfattning : Sociala medier är i dagens samhälle en stor del av människors vardag och många företag och organisationer, där skolor ingår, ser detta som en möjlighet att kommunicera med sina publiker. Syftet med denna uppsats är att undersöka en skolas kommunikation i det sociala mediet Facebook för att besvara den övergripande frågeställningen “Vilka studentgrupper får synas i kommunikationen på en skolas Facebook-sida, hur berättar skolan om dessa och vilka är de möjliga följderna för skolan som organisation?”. LÄS MER