Sökning: "kommunikation strategi företag internt"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden kommunikation strategi företag internt.

  1. 1. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sophie Eliasson; Nellie Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate brand; internal brand; internal branding; franchise; Företagsvarumärke; internt varumärke; internt varumärkesarbete; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning och dess interna roller

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Diana Elias; Ann-Marie Engfors; [2022]
    Nyckelord :Sustainability reporting; sustainability work; internal roles; improvement cycle PDSA ; banking; Hållbarhetsredovisning; hållbarhetsarbete; interna roller; förbättringscykel PDSA ; bank;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med att näringslivet och samhället i stort strävar mot en hållbar utveckling blir kraven på ett ekonomiskt, socialt och miljömässigt ansvarstagande större. För att lyckas driva på en hållbar utveckling är det relevant att stora samhällsaktörer visar på engagemang. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation från leverantör till kund kring engineer-to-order-artiklar : En flerfallsstudie av faktorer som påverkar kundens upplevelse av kommunikation från leverantör

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Annika Cederfeldt; [2019]
    Nyckelord :Engineer to order; kommunikation; kundorderspecifik information;

    Sammanfattning : Syfte - Syftet med studien är att bidra till en förståelse för hur kommunikationen av kundorderspecifik information sker internt hos leverantör samt vilka faktorer påverkar kunden gällande kommunikation från leverantör.   För att uppfylla syftet med studien har följande problemfrågor utarbetats: 1. LÄS MER

  4. 4. Skapa förväntan - Mer än ett PR-trick : Hur företag skapar förväntan innan premiär i en digital kontext för produkter och tjänsters framgång.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lars Jarkell; Moa Ullmark; [2019]
    Nyckelord :Anticipation; Launch Strategy; Trust; Social Media; Targeted Communication; Förväntan; Lanseringsstrategi; Förtroende; Sociala medier; Riktad kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur företag arbetar med strategi och taktik för att skapa förväntan på marknader innan en produkts premiär. Hur det går till när förväntan skapas innan produktpremiär, utan att det slår över och får negativa konsekvenser för produkten eller tjänsten, är ett område som kan anses vara outforskat. LÄS MER

  5. 5. Hur intern och extern kommunikation bidrar till företags strategiska hållbarhetsarbete : En kvalitativ flerfallstudie av hur e-handelsföretag kommunicerar internt och externt med intressenterna kund och stat

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Caroline Beckman; Stina Steen; [2018]
    Nyckelord :Communication; Sustainability; Internal Communication; External Communication; Communication of Sustainability; Strategy; Kommunikation; hållbarhet; intern kommunikation; extern kommunikation; hållbarhetskommunikation; strategi;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle blir hållbarhet allt viktigare, vilket innebär att företag måste ta ett större ansvar när det kommer till hållbarhet. Det har i tidigare forskning inte framkommit hur e-handelsföretag i Sverige kan kommunicera hållbarhet med kund och stat. LÄS MER