Sökning: "kommunikation studentrekrytering"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden kommunikation studentrekrytering.
1. Ett internationellt universitet : Hur svenska universitet attraherar avgiftsskyldiga studenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Allt fler personer väljer idag att studera vidare på universitet vilket har lett till att utbildningsnivån internationellt sett är högre än någonsin. Den globala konkurrensen som framkommit mellan universiteten har gjort det viktigt att marknadsföra sig för att konkurrera om studenter på rekryteringsmarknaden. LÄS MER
2. Global studentrekrytering via sociala medier : En jämförande studie av KTH och Chalmers kommunikation på Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Presumtiva studenter finns på sociala medier och det viktigt att högskolor/universitet använder sig av strategisk och effektiv kommunikation för att påverka utfallet av hur många och vilka studenter som söker sig till skolan. Vi tagit reda på vilka budskap som Kungliga Tekniska Högskolan och Chalmers Tekniska Högskola kommunicerar ut via deras Facebooksidor med hjälp av ett analysverktyg som är baserat på studenters rationella och emotionella aspekter när de söker utbildning utomlands. LÄS MER
3. Från elev till student : En jämförelse av tre högskolors studentrekrytering och gymnasieelevers perspektiv
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Background: The competition is getting harder between the universities. To reach the high school students and discover which means of contact they prefer and how they perceive student recruitment are important issues in order to succeed in marketing strategies. LÄS MER
4. Studentrekrytering : det bortglömda kapitlet inom eventkommunikation
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och designSammanfattning : Student recruitment is a subject that seems to be forgotten in the theory of event communication. Yet the area has some specific reoccurring features. Our purpose was to examine these specific features and how to work with these in the best way, and also see how to get the most out of the event communication to the young at event and fairs. LÄS MER