Sökning: "kommunikation teori"

Visar resultat 11 - 15 av 1071 uppsatser innehållade orden kommunikation teori.

  1. 11. ÄR REKLAMEN VÄRT DET? - En kvalitativ studie av ungdomars inställning till riktad reklam och hanteringen av deras privata information på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Oscar Christiansson; Otis Ingelstam; [2018-09-12]
    Nyckelord :Facebook; Riktad reklam; Privat information; Integritet;

    Sammanfattning : Syfte:Syftet med studien är att undersöka ungas inställning till riktad reklam på Facebook.Teori:Studiens teoretiska ramverk består av tidigare forskning och teorier om riktad reklam samt integritet. LÄS MER

  2. 12. ATT SKAPA SKULD OCH MEDLIDANDE FÖR ATT ÖKA DONATIONER - En kvalitativ textanalys av två välgörenhetsorganisationers arbete med storytelling i sina kampanjfilmer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Linnéa Andersson; Ebba Persson; [2018-09-12]
    Nyckelord :Storytelling; reklam; välgörenhetsorganisationer; marknadisering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att ge en fördjupad förståelse för hur storytelling används somkommunikativt grepp bland välgörenhetsorganisationer.Teori: Studiens teoretiska ramverk utgörs av narrativ teori, tillsammans medteori om retorik och semiotik.Metod: Kvalitativ textanalys. LÄS MER

  3. 13. ”WATCH ME DO THIS” - En multimodal kritisk diskursanalys av svenska kroppsaktivisters innehåll och uttryck på det sociala mediet Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Rönnkvist; Amelie Svenstedt; [2018-09-12]
    Nyckelord :Sociala medier; Fettaktivism; Kroppsaktivism; Instagram; Multimodal kritisk diskursanalys; Semiotik;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att kartlägga och undersöka hur svenska kroppsaktivisteruttrycker och gestaltar sin aktivism i det sociala mediet Instagram, utifrån ett kritisktperspektiv.Teori: Multimodal kritisk diskursanalys, SocialsemiotikMetod: Kvalitativ innehållsanalysMaterial: Profiler och inlägg på Instagram för sex unga, kvinnliga kroppsaktivister i Sverige. LÄS MER

  4. 14. VAD TYCKER KVINNOR OM PORR? - Kvinnor och pornografi

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hanna Olsson; [2018-09-12]
    Nyckelord :Pornografi; sexualitet; respektabilitet; skam; kvinnliga användare; identitet;

    Sammanfattning : Syfte: Den här studien vill få en större förståelse av hur kvinnor använder pornografi.Studien syftar till att förstå hur kvinnor upplever och använder pornografiskt innehållsamt hur de upplever pornografi påverkar dem. LÄS MER

  5. 15. ”DET ÄR INTE ALLS SÅ DÅLIGT ATT JOBBA HÄR SOM ALLA SÄGER” - En studie av SDF Angereds arbetsgivarvarumärke utifrån ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Josefine Järbur; Elias Krantz; Daniel Lange; [2018-09-12]
    Nyckelord :Employer branding; Organisationskultur; Varumärkesbyggande; Strategisk kommunikation. Employer value proposition; IPIanalys;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom undersökningar med befintlig personal anställdpå SDF Angered få en tydlig bild av SDF Angered som arbetsgivare. Syftet ärbaserat på en uppdragsbeskrivning från SDF Angered som är uppdragsgivareför uppsatsen och tar i ansats att utifrån ett medarbetarperspektiv söka svar på:varför individer söker sig till SDF Angered som arbetsgivare och varför dessastannar kvar. LÄS MER