Sökning: "kommunikationsarbete"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade ordet kommunikationsarbete.

  1. 1. Vårdnadshavare på bettet : En kvalitativ studie om samverkan och påverkan mellan vårdnadshavares medieanvändning på Facebook och Malmö stads kommunikationsarbete

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ellinor Wigren; Hellman Veronica; [2023]
    Nyckelord :Parents; children; prosumer; sharenting; Facebook; City of Malmö; rumor spreading; crisis of trust; relationship building; Killian; Vårdnadshavare; barn; prosument; sharenting; Facebook; Malmö stad; ryktesspridning; förtroendekris; relationsbyggande; Killian;

    Sammanfattning : The study, from a prosumer perspective, has examined the activities of parents on Facebook, as well as how the City of Malmö can proactively work to prevent trust crises and the spread of rumors. Using method triangulation, the study was conducted through five qualitative individual interviews, a focus group and a document analysis of Malmö city's communication policy. LÄS MER

  2. 2. Digitala kommunikatörer - kommersialisering av livsvärlden och det emotionella arbetet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elsa Svedin; Tea Juteström; [2022]
    Nyckelord :strategic communication; emotional labour; social media; organizational culture; corporate colonization; stress; digital communication; lifeworld; Social Sciences;

    Sammanfattning : This qualitative interview study aims to investigate how working with social media affects communication practitioners’ work situations. Moreover, it explores strategies for facilitating a communicative mission that may be perceived as stressful for the individual. LÄS MER

  3. 3. The Shift Towards Flexible Workplaces

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fabian Svanberg; Henrik Simonsson; [2022]
    Nyckelord :Remote work; university students; brand attractiveness; work-life balance; employer branding; multiple regression analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här studien ämnar att undersöka relationen mellan ett varumärkes attraktionskraft och ett arbetsgivarvarumärkes individuella dimensioner - specifikt gällande möjligheten för potentiella arbetstagare att arbeta flexibelt; helt, eller delvis på distans. Covid-19 har dramatiskt förändrat människors liv världen över, därför är målet att observera hur den här ändringen har påverkat hur studenter ser enskilda dimensioner av arbetsgivarvarumärkning som attraktiva, specifikt gällande balans i arbetslivet i relation till flexibla arbetssätt på distans. LÄS MER

  4. 4. “Vi är King av Casino - och är man ett kungligt spelbolag måste man även ta ett kungligt ansvar” : En fallstudie om spelbolaget LeoVegas sociala ansvar i sitt externa kommunikationsarbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Klara von Liewen Wistrand; Frida Halvardsson; [2022]
    Nyckelord :Legitimacy; external communication; LeoVegas; gambling companies; gambling problems; social responsibility; CSR; online games; Legitimitet; extern kommunikation; LeoVegas; spelbolag; spelproblem; socialt ansvar; CSR; onlinespel;

    Sammanfattning : Online gambling related problems is a growing societal problem. Hence, the online gambling companies are meeting increased pressure to take social responsibility for their impact. In this way, a paradox is created between making money from increased gambling and reducing gambling addiction. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation som verktyg

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Caroline Rosenberg; Fanny Thun; [2022]
    Nyckelord :Barn 0–5 år; övervikt; fetma; barnhälsovård; BHV-sjuksköterska; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Barnfetma är en av de största och allvarligaste utmaningarna för folkhälsan i vårt århundrade. Förekomsten av fetma bland barn har mer än fördubblats under de senaste två decennierna och debuterar redan i förskoleåldern. LÄS MER