Sökning: "kommunikationsavdelning"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet kommunikationsavdelning.

  1. 1. Kommunikatörens yrkesroll : En studie om kommunikatörens egen syn på dess roll vid ett svenskt universitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vera Hedmo; Lisa Ling; [2022]
    Nyckelord :kommunikation; kommunikatör; yrkesroll; offentlig sektor; styrning;

    Sammanfattning : Kommunikationsavdelningar och kommunikatör som yrkesroll är ett omdebatterat ämne, däremot har kommunikatörer själva inte tagit en lika omfattande del i debatten. Med det som bakgrund väcktes vårt intresse för att studera vad kommunikatörer vid ett svenskt universitet själva anser att deras yrkesroll är. LÄS MER

  2. 2. Strategisk kommunikation inom Region Kronoberg : -  Sociala medier som ett kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Elin Severin; Eriksson Tilda; [2022]
    Nyckelord :Strategic communication; Region Kronoberg; participation; understanding; social media; marketing.; Strategisk kommunikation; Region Kronoberg; delaktighet; förståelse; sociala medier; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Social media has changed the way organizations communicate with its audience and therefore they have also had to change their strategies and how they are using social media in their business. This study contributes with information on how an organization in the Swedish public sector has integrated social media into its strategic communication. LÄS MER

  3. 3. Hur kan vi komplettera varandra? : HR-anställdas upplevelse av samverkan med kommunikationsavdelningen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Lisa Hansen; [2020]
    Nyckelord :Samverkan; HR; kommunikation; tvärfunktionellt samarbete; internkommunikation; employer branding; HR-avdelning; kommunikationsavdelning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka HR-anställdas upplevelse av samverkan med kommunikations-/marknadsavdelningen. Studien syftar till att undersöka dels hur utbredd sådan samverkan är, dels hur den upplevs av de HR-anställda. För att undersöka detta har en enkätundersökning genomförts bland ett urval av HR-personer i Sverige. LÄS MER

  4. 4. En kommunikativ kommun? : - Hur upplever invånarna Gävle kommuns sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Amanda Gustafsson; Daniel Helles; [2020]
    Nyckelord :Sociala medier; kommunal kommunikation; delaktighet; interaktion;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit en stor kommunikativ del av vardagen i samhället. Information och interaktion ökar på digitala plattformar. Myndigheter kämpar med att skapa dialog med medborgare och har svårigheter med att nå ut med information till samhället genom sina informationskanaler. LÄS MER

  5. 5. Språket, jobbet och introduktionen En etnografisk undersökning om språklig kravställning samt integrering och mottagande av första- och andraspråkstalare av svenska på en kommunikationsavdelning vid ett svenskt lärosäte

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Mats Lustig; [2019-09-26]
    Nyckelord :introduktion; andraspråk; integrering; språkkrav; arbete;

    Sammanfattning : Det här är en etnografisk och kvalitativ undersökning om språklig kravställning, mottagande och integrering av första- och andraspråkstalare och hur detta fungerar och hanteras av nykomlingar, rekryterare, chefer och medarbetare på en kommunikationsavdelning vid Göteborgs universitet. Materialet består av insamlade texter, observationer och kvalitativa intervjuer av 6 personer som arbetar på avdelningen. LÄS MER