Avancerad sökning

Hittade 1 uppsats som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Communities – en marknadsföringskanal med effekt?

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Amina Ahmed Ibrahim; Carol Basudde Nakajugo; [2008]
    Nyckelord :communities; marketing channel; communication effect; communities; mediekanal; kommunikationseffekt; nätverksajt;

    Sammanfattning : Datum:         2008-11-13   Nivå:             Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 Högskolepoäng   Författare:  Amina Ahmed Ibrahim                 Carol Nakajugo Basudde   Handledare: Mats Viimne   Titel:             Communities – en marknadsföringskanal med effekt?   Syfte:            Att beskriva communities som marknadsföringskanal och dess kommunikationseffekt.   Metod:          Primärdatainsamlingen för denna uppsats har skett via intervjuer som utförts på tre olika sätt, personligt möte, telefonintervjun samt e-post intervju. LÄS MER