Sökning: "kommunikationskanaler organisation"
Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden kommunikationskanaler organisation.
1. Användning av digitala kommunikationskanaler : En undersökning av hur en organisation utnyttjar sina digitala verktyg
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Communication is a fundamental part of any organization. With rapid technological advances in Information and Communication Technology (ICT) organizations need to adapt their communicative processes in order to properly leverage their advantages. LÄS MER
2. Effektiv kommunikation i stora företag : En studie om beräkningsingenjörers syn på den kommunikativa effektiviteten inom sin organisation
Kandidat-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : För att företag ska kunna ha en effektiv produktprocess krävs det att kommunikationeninom företaget sker på ett effektivt sätt. Organisationer kan dra stora fördelar genom att ha en välarbetad kommunikationssstrategi som fungerar bra i företaget. LÄS MER
3. Intern hållbarhetskommunikation i en decentraliserad koncern
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Hållbarhetsfrågor blir en alltmer betydande del av större organisationers verksamhet till följd av högre krav från intressenter och nya rapporteringsregleringar. Syftet är att genom en fallstudie beskriva och analysera barriärer som uppstår i intern hållbarhetskommunikation i en decentraliserad organisation. LÄS MER
4. En studie kring medarbetares upplevelser och engagemang av intern kommunikation : En kvalitativ studie genomförd på en medelstor organisation
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna kandidatuppsats fokuserar på hur intern kommunikation kan användas av en arbetsgivare på en medelstor organisation samt hur medarbetarna upplever den. Studien har utgått från en kvalitativ metod och empirin har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med medarbetare, linjechefer och chefer i ledningsfunktionen. LÄS MER
5. ”En liten kommun med en liten kommuns utmaningar” – en kvalitativ studie om employerbranding i offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : The purpose of this study is to enhance understanding of how a medium-sized municipality works with employer brand-activities with a focus on identifying the process's success-factors and challenges. To answer the purpose of the study, a qualitative methodology was applied where six semi-structured interviews and five observations were conducted. LÄS MER