Sökning: "kommunikationskanaler"

Visar resultat 16 - 20 av 455 uppsatser innehållade ordet kommunikationskanaler.

  1. 16. Effektiv kommunikation i stora företag : En studie om beräkningsingenjörers syn på den kommunikativa effektiviteten inom sin organisation

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Albin Olofsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För att företag ska kunna ha en effektiv produktprocess krävs det att kommunikationeninom företaget sker på ett effektivt sätt. Organisationer kan dra stora fördelar genom att ha en välarbetad kommunikationssstrategi som fungerar bra i företaget. LÄS MER

  2. 17. Intern hållbarhetskommunikation i en decentraliserad koncern

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Viktor Leding; Ellinor Tivéus Meyer; Johanna Lindstedt; [2023]
    Nyckelord :hållbarhetskommunikation; kommunikations barriärer; intern kommunikation; decentraliserad organisation;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor blir en alltmer betydande del av större organisationers verksamhet till följd av högre krav från intressenter och nya rapporteringsregleringar. Syftet är att genom en fallstudie beskriva och analysera barriärer som uppstår i intern hållbarhetskommunikation i en decentraliserad organisation. LÄS MER

  3. 18. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Ebrahim Al-Sharif; [2023]
    Nyckelord :Employer branding EB ; diversity branding; inclusion branding; employer of choice EOC ; external digital communication; information technology IT ; Arbetsgivarvarumärke; mångfaldsvarumärke; inkluderingsvarumärke; föredragen arbetsgivare; extern digital kommunikation; informationsteknologi IT ;

    Sammanfattning : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. LÄS MER

  4. 19. Design principles for Product-Service Systems : Using a washing machine as an example

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Adam Lagercrantz Zachrisson; Patrik Marusik; [2023]
    Nyckelord :Product-Service Systems; Product-as-a-Service; Circular economy; Circular design; Washing machines; Produkt-tjänstesystem; Cirkulär ekonomi; Cirkulär design; Tvättmaskiner;

    Sammanfattning : Product-Service Systems (PSS) represents an emerging paradigm in which products and services are integrated to provide enhanced value to customers. By focusing on the specific context of a washing machine, this project explored the opportunities and challenges associated with designing for PSS. LÄS MER

  5. 20. Att kommunicera en affärsmässighet och ett ansvarstagande : En kvalitativ studie om organisationsidentitet och legitimitet i en hybridorganisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Lagerström; Saga Nordström; [2023]
    Nyckelord :organisationsidentitet; hybridorganisation; hybrid organisationsidentitet; strategisk kommunikation; legitimitet;

    Sammanfattning : Organisationsidentiteten kan vara betydelsefull för företag. För hybridorganisationer däremot, kan kombinationen av olika sektorer göra det svårt att förmedla en tydlig organisationsidentitet, som dessutom är legitim. LÄS MER