Sökning: "kommunikationskanaler"
Visar resultat 16 - 20 av 455 uppsatser innehållade ordet kommunikationskanaler.
16. Effektiv kommunikation i stora företag : En studie om beräkningsingenjörers syn på den kommunikativa effektiviteten inom sin organisation
Kandidat-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : För att företag ska kunna ha en effektiv produktprocess krävs det att kommunikationeninom företaget sker på ett effektivt sätt. Organisationer kan dra stora fördelar genom att ha en välarbetad kommunikationssstrategi som fungerar bra i företaget. LÄS MER
17. Intern hållbarhetskommunikation i en decentraliserad koncern
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Hållbarhetsfrågor blir en alltmer betydande del av större organisationers verksamhet till följd av högre krav från intressenter och nya rapporteringsregleringar. Syftet är att genom en fallstudie beskriva och analysera barriärer som uppstår i intern hållbarhetskommunikation i en decentraliserad organisation. LÄS MER
18. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. LÄS MER
19. Design principles for Product-Service Systems : Using a washing machine as an example
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Product-Service Systems (PSS) represents an emerging paradigm in which products and services are integrated to provide enhanced value to customers. By focusing on the specific context of a washing machine, this project explored the opportunities and challenges associated with designing for PSS. LÄS MER
20. Att kommunicera en affärsmässighet och ett ansvarstagande : En kvalitativ studie om organisationsidentitet och legitimitet i en hybridorganisation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Organisationsidentiteten kan vara betydelsefull för företag. För hybridorganisationer däremot, kan kombinationen av olika sektorer göra det svårt att förmedla en tydlig organisationsidentitet, som dessutom är legitim. LÄS MER