Sökning: "kommunikationskoncept"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet kommunikationskoncept.

  1. 1. Den blå stolen : En studie om Barncancerfondens reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ulrika Henriksson; [2022]
    Nyckelord :Emotional marketing; The Childhood Cancer Foundation; TV commercial; semiotics; rhetoric; storytelling; Emotionell marknadsföring; Barncancerfonden; TV-reklam; semiotik; retorik; storytelling.;

    Sammanfattning : Välgörenhetsorganisationer använder sig av emotionell marknadsföring, via bland annat storytelling i reklamfilmer, med avsikten att väcka känslor och erhålla monetära gåvor från mottagarna. En av dessa organisationerna är Barncancerfonden som år 2013 ändrade sitt kommunikationskoncept i takt med att forskningen inom barncancer gick framåt. LÄS MER

  2. 2. Vårt blivande herrsortiment finns i din garderob - Att utforma ett kommunikationskoncept som gör fler unga män villiga att donera kläder till second hand

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lina Billman; Rebecka Walfridson; [2020]
    Nyckelord :Kommunikationskoncept; Grafisk Design; Kommunikation; Koncept; Second Hand; Återanvändning; Kläder; Klädinsamling; Miljö; Unga män; Beteendedesign; Välgörenhet; Gerillamarknadsföring; Konceptdesign; Garderobsrensning; Direkt återkoppling; Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Textilindustrin är ett stort miljöproblem i dagens samhälle och hög efterfrågan på nyproducerade kläder bidrar till miljöpåverkan. Ett resurseffektivt sätt att vara mer miljövänlig är att återanvända kläder, vilket kan göras genom andrahandsmarknaden. LÄS MER

  3. 3. Vem är vi eller vad är vi? : -En studie av identiteter hos ett tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Olof Lundberg; Thomas Johansson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ledningen för försäkringsbolaget i denna studie arbetar med att implementera ett nytt kommunikationskoncept som vi kallar ”socialt ansvarstagande”. Detta koncept ska förankras, både externt ut mot kund samt internt hos personal. LÄS MER