Sökning: "kommunikationsmodell reklam"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden kommunikationsmodell reklam.
1. Generation Y:s syn på livsstilar, image och marknadsföringsmeddelanden i sociala medier : En kvantitativ studie med fokus på extremsport
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Sponsring är ett marknadsföringsverktyg som används av företag för att skapa konkurrensfördelar samt för att nå en specifik målgrupp. Vi möts dagligen av sponsring i olika former och vi tar till oss denna typ av marknadsföring beroende på våra intressen och vår livsstil. LÄS MER
2. Skandia-grisen & ICA-Stig
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera hur företag kan använda humor i reklam för att återfå konsumenternas positiva attityd. Vilken betydelse en produkts engageringsgrad har för att återfå konsumenters positiva attityd i relation till humoristisk reklam. Detta behandlas utifrån fallföretagen Skandia och ICA. LÄS MER
3. Guldäggstävlingens Påverkan på Reklamköpare
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera Guldäggstävlingens påverkan på reklamköpare. Vi har använt oss av en kvalitativ metod i form av telefonintervjuer. LÄS MER