Sökning: "kommunikationsmodell reklam"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kommunikationsmodell reklam.

  1. 1. Generation Y:s syn på livsstilar, image och marknadsföringsmeddelanden i sociala medier : En kvantitativ studie med fokus på extremsport

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Christoffer Fjellström; Johan Sandberg; [2013]
    Nyckelord :extremsport; generation y; sponsring; sponsrade; spornsrade atleter; atleter; idrott; sociala medier; marknadsföring; reklam; meddelanden; konsumentbeteende; kommunikationsprocessen; kommunikationsprocesser;

    Sammanfattning : Sponsring är ett marknadsföringsverktyg som används av företag för att skapa konkurrensfördelar samt för att nå en specifik målgrupp. Vi möts dagligen av sponsring i olika former och vi tar till oss denna typ av marknadsföring beroende på våra intressen och vår livsstil. LÄS MER

  2. 2. Skandia-grisen & ICA-Stig

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Sandberg; Lena Christensson; Isabell Blomkrantz; Madeleine Swardh; [2008]
    Nyckelord :humoristisk reklam; attityd; hög- och lågengagemang; ICA; Skandia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera hur företag kan använda humor i reklam för att återfå konsumenternas positiva attityd. Vilken betydelse en produkts engageringsgrad har för att återfå konsumenters positiva attityd i relation till humoristisk reklam. Detta behandlas utifrån fallföretagen Skandia och ICA. LÄS MER

  3. 3. Guldäggstävlingens Påverkan på Reklamköpare

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Dahlenius; Raul Molnar; Patrick Höglund; [2006]
    Nyckelord :Reklam; Guldägget; Reklambyrå; Behovsteori; Kommunikationsprocess; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera Guldäggstävlingens påverkan på reklamköpare. Vi har använt oss av en kvalitativ metod i form av telefonintervjuer. LÄS MER