Sökning: "kommunikationsprinciper"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet kommunikationsprinciper.

  1. 1. Sociala snutar : En kvalitativ intervjustudie om hur polisens kommunikation uppfattas på sociala medier utifrån trovärdighet, förtroende och image.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Engelbrektsson; Hugo Hallberg; Evelina Norén; [2021]
    Nyckelord :Förtroende; Trovärdighet; Myndigheter; Myndighetskommunikation; Polis; Polismyndigheten; Polisinfluencers; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur polisens förtroende, trovärdighet och legitimitet upplevs hos unga vuxna utifrån de inlägg som polisens officiella konton samt poliser i tjänst postat på sociala medier. Med hjälp av semistrukturerade intervjuer inhämtades det empiriska material som sedan analyserades med hjälp av tidigare forskning. LÄS MER

  2. 2. Det nya slagfältet : En analys av Försvarsmaktens rekryteringskampanjer i print sedan den allmänna värnpliktens avskaffande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Alve Lindholm; [2015]
    Nyckelord :Försvarsmakten; rekrytering; marknadsföring; semiotik; retorik; organisationskultur; kommunikationsprinciper; reklam; propaganda;

    Sammanfattning : Den allmänna värnplikten avskaffades i Sverige den 1 juli år 2010. Detta efter ett riksdagsbeslut från året innan, den 16 juni 2009. Från och med denna tidpunkt övergick Försvarsmakten direkt från att vara ett värnpliktsförsvar till att bli, i fredstid, en utpräglad yrkesarmé. LÄS MER

  3. 3. Sökmotoroptimering - mer än synlighet online: En kvalitativ studie om svenska universitets strategiska arbete med sökmotoroptimering ur ett varumärkesperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ylva Nilsson; Martina Fransson; [2015]
    Nyckelord :myndighet; New Public Management; varumärkesorientering; marknadsorientering; universitet; synlighet online; sökmotoroptimering; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar öka förståelsen för hur svenska universitet använder sökmotoroptimering i sitt arbete för att synliggöra information på webben. Studien ämnar även öka förståelsen för hur verksamma inom universitetsbranschen motiverar användningen av och målet med verktyget. LÄS MER

  4. 4. ICT-behov och -verktyg inom byggproduktion : En undersökning av användbarheten, användarvänligheten och implementeringsförutsättningar av ett ICT-program

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Mathias Nilsson; Adam Ådnanes; [2013]
    Nyckelord :ICT; VDC; ICE; BIM 360 Field; construction; information; communication; implementation; mobility; ICT; VDC; ICE; BIM 360 Field; produktion; information; kommunikation; implementering; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Byggproduktionen är, på grund av sina invecklade arbetsmoment och dynamiska arbetsplatser, drabbad av svåra informations- och kommunikationsproblem. Veidekke Sverige AB använder sig av virtuellt byggandet (VDC) för att lösa dessa hinder i utförandet av sina projekt. LÄS MER