Sökning: "kommunikationsproblem i företag"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden kommunikationsproblem i företag.
1. How is knowledge transfer management used to improve efficient use of human potential? : A case study of knowledge management at a Swedish manufacturing company
Kandidat-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Within the manufacturing industry, optimising resource utilisation is crucial for strengthening competitive advantage. However, the significance of acknowledging organisational knowledge as a valuable resource is often overlooked. LÄS MER
2. Mångfaldsarbete på konsultbolag i Sverige : En undersökning av hantering, effekter, och utmaningar med mångfaldsarbete
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : I takt med ökade samhällsmässiga och juridiska påtryckningar på företag ökar kraven på företag att agera etiskt och i enlighet med intressenters förväntningar. En förväntning som blivit allt större är att företag ska förespråka mångfald, jämlikhet, och inkludering. LÄS MER
3. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER
4. Kommunikationsproblemi agila distribuerade team : En studieav identifierade kommunikationsproblem och lösningar för agila distribueradeteam.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : The agile methods are becoming increasingly more common to use in distributed work, the globally growing IT market has led to IT-system development often being distributed. The fact that many teams today choose to work distributed and agile has brought with it some new communication problems. LÄS MER
5. Framgångsfaktorer för att minska risken för missförstånd och tvetydigheter i kravinsamlingsprocessen : En fallstudie av ett kund-projekt hos Stamford och ett hos inPort
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Idag är det mycket vanligt att företag och organisationer använder sig av affärssystem för att kunna underlätta och stödja sina affärsprocesser. Affärssystemet fungerar som ett slags kärna i företaget eller organisationen, och det huvudsakliga syftet är att stödja alla huvudfunktioner och integrera flödet av data. LÄS MER