Sökning: "kommunikationsproblem organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden kommunikationsproblem organisation.

  1. 1. How is knowledge transfer management used to improve efficient use of human potential? : A case study of knowledge management at a Swedish manufacturing company

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Tuva Fors; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Within the manufacturing industry, optimising resource utilisation is crucial for strengthening competitive advantage. However, the significance of acknowledging organisational knowledge as a valuable resource is often overlooked. LÄS MER

  2. 2. Exploring Challenges and Institutional Factors Affecting Circularity through Material Reuse in Renovation : A Case Study of a Construction Client’s Organization

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Mohammad Reza Javan Amoli; [2023]
    Nyckelord :Reuse; Circularity; Client’s Organization; Challenges; Circular Renovation; Återanvändning; Cirkularitet; Byggherrens organisation; Utmaningar; Cirkulär renovering;

    Sammanfattning : The construction and real estate sectors are significant contributors to greenhouse gas emissions and have a profound impact on the environment. However, in recent years, construction companies have begun implementing circular practices to reduce these emissions and promote the goals of Agenda 2030. LÄS MER

  3. 3. Säkerheten framför allt : En kvalitativ intervjustudie om arbetstagares upplevelse av intern- och säkerhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Oscar Hedendahl; Oskar Elvin; [2023]
    Nyckelord :Internkommunikation; säkerhetskommunikation; digitala kanaler; hierarkisk organisation.;

    Sammanfattning : Studien ämnar undersöka hur arbetstagare på en industriorganisation i Jönköping upplever den interna kommunikationen samt kommunikation kring säkert beteende. Syftet med studien är att undersöka hur elva arbetstagare som arbetar på olika hierarkiska nivåer i organisationen upplever den generella interna kommunikationen och specifikt kommunikation kring säkert beteende, samt upplevelsen av digitala kanaler. LÄS MER

  4. 4. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robert Bunea; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER

  5. 5. Hinder inom palliativ vård för patienter med KOL inom hemsjukvården : En litteraturstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Charlott Carlsson; Tolulope Eunice Sanusi; [2022]
    Nyckelord :COPD; district nurses; experience; home health care; palliative care; quality of life; distriktssköterskor; erfarenheter; hemsjukvård; KOL; livskvalitet; palliativ vård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kronisk obstruktiv lungsjukdom (KOL) är en folksjukdom och många miljoner personer lever med sjukdomen globalt. För att patienter med KOL ska uppnå en god livskvalité genom minskade sjukhusinläggningar krävs en god palliativ vårdinsats som ska ges i hemmet. LÄS MER