Sökning: "kommunikationsprocess reklam"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden kommunikationsprocess reklam.

  1. 1. Bakom reklamen : En kvalitativ bildanalys som studerar celebriteter som talespersoner för Head & Shoulders i tv-reklam

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Alexandra Kirschner Ekeroth; [2014]
    Nyckelord :celebrity endorsement; varumärke; celebritet; semiotik; betydelsefulla värden;

    Sammanfattning : Vi lever i en medievärld där vi ständigt möter bilder med syfte att påverka oss. Det är därmed viktigt att producera bland annat reklam som sticker ut från mängden och bidrar med någonting extra till målgruppen. LÄS MER

  2. 2. Gerillareklam - Från scratch till renodlad gerillakampanj. En kvalitativ studie om gerillareklamens kommunikationsprocess

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Jessica Gustavsson; [2009-09-29]
    Nyckelord :gerillareklam; Miami Guerrilla Agency; reklam; kommunikation; guerilla advertising; guerilla marketing; gerillakampanj; kommunikationsplanering; kommunikationskanal; målgruppsanalys;

    Sammanfattning : TITEL: Gerillareklam – Från scratch till renodlad gerillakampanj FÖRFATTARINNA: Jessica Gustavsson KURS: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs universitet. TERMIN: Vårterminen 2009 HANDLEDARE: Jan Strid SIDANTAL: 56 sidor exklusive bilagor SYFTE: Syftet är att undersöka hur Miami arbetar med kommunikation och kommunikationskanal samt målgrupp vid framtagandet av en gerillakampanj. LÄS MER

  3. 3. Förhållningssätt till olika marknadsföringsstrategier : En attitydstudie ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Erika Sahlin-Nygren; [2009]
    Nyckelord :konsument; kommunikationsprocess; beteende; mediebrus; marknadsföringsstrategier; massmarknadsföring; direktmarknadsföring; attityd; personlig integritet;

    Sammanfattning : Företag på konsumentmarknaden står i dag för en svår uppgift av den orsaken attglobaliseringen och medieutvecklingen har medfört stora förändringar. De nyamediekanalerna har medfört att allt fler företag har fått bättre möjligheter attkommunicera med sina konsumenter men därtill har det även orsakat ett ökat mediebrus. LÄS MER

  4. 4. Guldäggstävlingens Påverkan på Reklamköpare

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Dahlenius; Raul Molnar; Patrick Höglund; [2006]
    Nyckelord :Reklam; Guldägget; Reklambyrå; Behovsteori; Kommunikationsprocess; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera Guldäggstävlingens påverkan på reklamköpare. Vi har använt oss av en kvalitativ metod i form av telefonintervjuer. LÄS MER