Sökning: "kommunikationsrutiner"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet kommunikationsrutiner.
1. Navigating NPD in Unfamiliar Markets : Keys for a Successful Process Execution in Uncertainty
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Innovation is a crucial activity to ensure companies’ viability and is increasingly important to sustain competitive advantage. Globalization and the accelerating technological development are creating new markets previously not explored. LÄS MER
2. Hälsa på arbetsplatsen utifrån medarbetarens perspektiv : En studie genomförd på en kommunal personalavdelning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Studiens syfte ämnar till att få en ökad förståelse för hälsa på arbetsplatsen med hjälp av medarbetarens perspektiv. En hälsofrämjande arbetsplats har många fördelar både för samhället i stort som för den enskilda individen eftersom det skapar välmående och kan möjliggöra ett långt och hållbart arbetsliv. LÄS MER
3. Kommuners kommunikationsrutiner avseende födoämnesallergier i skolan.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund. Födoämnesallergierna i Sveriges skolor ökar och allergiska reaktioner förekommer, men trots det saknas nationella riktlinjer om rutiner för hur insamling och kommunikation om elevernas födoämnesallergier ska skötas i kommunerna. LÄS MER
4. Lärarens upplevelse av elevernas mobiltelefonanvändning i klassrummet : en fallstudie
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Något händer när ny teknik gör intåg i klassrummet där undervisning, studier och lärande i olika ämnen står på schemat. I nästan varje elevs ficka finns idag en populär artefakt, mobiltelefonen. Att telefonen påverkar skolkulturen är förståeligt. LÄS MER
5. Att involvera anställda genom kommunikation – Om betydelsen av kommunikation för utfallet av ERP-implementering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Forskningsrön tyder på att organisatoriska och sociala faktorer är den största anledningen till att 90 % av implementeringarna av ERP-system misslyckas. Förespråkarna för involvering av användarna för lyckad implementering är många. LÄS MER