Sökning: "kommunikationsstrategier marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden kommunikationsstrategier marknadsföring.
1. Kommunikationsstrategier som används av sportklädesföretag för att skapa kundvärde : En kvalitativ studie om digital marknadsföring riktat motmillennials
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : .... LÄS MER
2. Influencers anpassning under Covid-19 pandemin : En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Titel: Influencers anpassning under Covid-19 pandemin Undertitel: En kvalitativ studie om svenska influencers kommunikationsstrategier Författare: Sozan Kader & Linnea Sundsvik Handledare: Anna Sörensson Examinator: Navid Ghannad Nivå: Kandidatuppsats inom internationell marknadsföring (15 HP), VT-2021 Syfte: Syftet med studien är att skapa förståelse över influencers kommunikationsstrategier har påverkats under Covid-19 pandemin. samt att möjligtvis vägleda influencers vid eventuella framtida samhällskriser. LÄS MER
3. Digital profilering av lyxvarumärken inom retail : Uppbyggnad av en exklusiv kundupplevelse i en digital kontext
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Title: Digital profiling of luxury brands within retail Digital sales in retail have increased significantly over the past decade and the trend has accelerated as a result of the current Covid-19 pandemic. Motives for luxury consumption are often described as the symbolic desire to achieve a certain status, success and identification. LÄS MER
4. Det börjar lukta surt... : En semiotisk studie om Oatlys kommunikationsstrategier i reklamkampanjen Spola mjölken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I dagens samhälle är miljön ett viktigt och mycket omdebatterat ämne, och att välja hållbara livsmedel har blivit hög prioritet för många, vilket mynnar ut i en hög efterfrågan hållbara och inte minst veganska råvaror. Veganska alternativ till mjölk, exempelvis havredryck, har därför framtagits och anses vara ett bra alternativ för den som värnar om både miljö och hälsa. LÄS MER
5. Hjälp, mitt anseende är i fara : En studie om hur influencers hanterar potentiella anseende-kriser
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Att företag använder sig av influencers i sin marknadsföring blir allt vanligare. Influencers är populära för dess trovärdighet och unika relation till följarna. Men deras trovärdighet är också deras svaghet, då misstag och kritik riskerar att påverka en influencers anseende till det negativa. LÄS MER