Sökning: "kommunikationsstrategier"

Visar resultat 6 - 10 av 324 uppsatser innehållade ordet kommunikationsstrategier.

  1. 6. Hur samverkar varumärkesaktivism och kriskommunikation? : En kvalitativ studie av hur varumärkesaktivism och kriskommunikation kan samverka för att upprätthålla trovärdighet i händelse av kris

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wilma Nordin; Philip Urtel Carlbom; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesaktivism; kommunikation; kris; kriskommunikation; trovärdighet;

    Sammanfattning : Varumärkesaktivism är en allt mer uppmärksammad marknadsföringsstrategi som har utvecklats till följd av en turbulent och polariserad samtid med globala, regionala och lokala utmaningar. Den har gett upphov till sociopolitiska diskussioner och ökade krav från konsumenter gentemot företag. LÄS MER

  2. 7. Rysslands invasion av Ukraina : En analys av svenska multinationella företags hantering av en exogen kris

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Livia Wistrom; Judith Lilja; [2024]
    Nyckelord :Exogen kris; kommunikationsstrategi; konsumentperspektiv; legitimitet; multinationella företag; nyhetsmedia; Rysslands invasion av Ukraina; svenska företag;

    Sammanfattning : Sedan Ryssland invaderade Ukraina har flera multinationella företag valt att pausa eller avveckla sin verksamhet i Ryssland. I uppsatsen undersöks hur svenska multinationella företags val av åtgärder och hur de har kommunicerats av företagen själva och svensk nyhetsmedia påverkar konsumenternas syn på företagens legitimitet. LÄS MER

  3. 8. How to communicate efficiently on social media : A case study about emotional communication strategies by the climate activist group Rebellmammorna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anna Nilsson; [2023]
    Nyckelord :visuals; narrative; emotional communication; social media platforms; climate movements; visuella element; narrativ; emotionell kommunikation; sociala medieplattformar; klimatrörelser;

    Sammanfattning : This case study aims to explore how emotional communication on social media can influence the target group by examining the communicative strategies, including visuals and narratives, used by the climate activist group Rebellmammorna. Eight semi-structured interviews were conducted with members of Rebellmammorna to investigate how they describe their communicative strategies, how they use emotional communication to establish a relationship with their target group, and how users experience the communication on their social media platforms (Facebook, Instagram, and their webpage). LÄS MER

  4. 9. Erfarenheter av jämlik omvårdnad hos patienter med melaninrik hud : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Josephine Callton; Einaas Idrees; [2023]
    Nyckelord :Melaninrik hud; patient; erfarenhet; omvårdnad; jämlikhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag är runt 2 miljoner av Sveriges befolkning födda utomlands, vilket har ökat antalet personer med melaninrik hud i landet. Vardagsrasism mot personer med melaninrik hud är vanligt i samhället. Dessutom kan omvårdnaden av melaninrika patienter påverkas av skillnader i symptom och mätvärden. LÄS MER

  5. 10. Att navigera genom förändringens vindar : Kommunikationsstrategier i olika faser på en textilfabrik i Thailand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Karbassi; Hanna Derring; Anastasia Elisabeth Nordin; [2023]
    Nyckelord :Organizational change management; communication communication strategies; Organisatorisk förändringsledning; kommunikation kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka kommunikationsstrategier som chefer använder sig av för att kommunicera förändringar samt hur väl dessa kommunikationsstrategier fungerar. Tidigare forskning har visat att effektiv kommunikation är en avgörande faktor för att lyckas med organisatoriska förändringar. LÄS MER