Sökning: "kommunikationsteori sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kommunikationsteori sociala medier.

  1. 1. Att skapa nyfikenhet inför en flygande pumpa : En studie i hur text och kontext kan skapa intresse för bilder som kan tala för sig själva

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Linnea Edberg; [2023]
    Nyckelord :text design; information design; text-picture interaction; social media; Instagram; semiotics; visual perception; pop-out effect; reading order; textdesign; informationsdesign; text och bild i samverkan; sociala medier; Instagram; semiotik; visuell perception; pop-out-effekt; läsordning;

    Sammanfattning : Det här är ett examensarbete i informationsdesign, med inriktning på textdesign. Syftet är att undersöka sätt att använda text för att förstärka och förtydliga den bildbaserade kommunikationen på Instagram. LÄS MER

  2. 2. Nanoinfluencers som inflytelserika opinionsledare : En kvalitativ studie om hur ett företags Brand Equity påverkas vid samarbeten med nanoinfluencers

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Manns; Hzbai Tekeste; [2020]
    Nyckelord :Nanoinfluencer; Brand Equity; Trustworthiness; Engagement; Brand Awareness; Nanoinfluencer; Brand Equity; Trovärdighet; Engagemang; Varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Due to the dramatical change in society coming from digitization, marketing changed from a traditional approach to a digital scene. A phenomenon that appeared as a result of this is marketing through influencers, also seen as opinion leaders in online communities. LÄS MER

  3. 3. Ägareffekter på CSR-Strategier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Andersson; Karl Hansson; Robert Söderholm; [2016]
    Nyckelord :Ägartyp; CSR; Hållbarhet; Apotek; CSR-strategier; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi ämnar öka förståelsen kring hur olika ägartyper påverkar ett företags CSR-strategi genom att utföra en fallstudie på den svenska apoteksbranschen. Detta innefattar företagens prioritering och involvering av sina intressenter samt hur de kommunicerar sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER

  4. 4. Communicative Democracy: Developing leadership accountability through ICTs : A qualitative case study from the Rwenzori region in western Uganda

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Sarah Daleke; [2014]
    Nyckelord :ICT4D; communication; leadership accountability; democracy; development; ICT4D; kommunikation; ansvarsfullt ledarskap; demokrati; utveckling;

    Sammanfattning : There is a growing interest in the use of Information Communication Technologies (ICTs) for citizen engagement in democracy around the world today, especially in the developing world. Events such as the Arab Spring show the potential ICTs can have on citizen engagement with those in leadership positions. LÄS MER

  5. 5. Ett klick ifrån ett varumärke? : En studie kring hur svenska mikroföretag bygger upp sina varumärken på Internet.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Heja Ghoulami; Peter Lindblom; [2010]
    Nyckelord :micro companies; Internet; fashion; social media; brand; brand equity; mikroföretag; Internet; mode; sociala media; varumärke; varumärkeskapital;

    Sammanfattning : Nya möjligheter leder till nya utmaningar. I takt med att privatpersoners användande av Internet ökat explosionsartat, har även företagens närvaro ökat markant. Företagen ser möjligheter då kostnaden för marknadsföring och varumärkesbyggande on-line ofta är lägre än att gå via de mer traditionella media kanaler. LÄS MER