Sökning: "kommunikationsteorier organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden kommunikationsteorier organisation.

  1. 1. Kommunikation i stora organisationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Christoffer Stuart; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Detta är en fallstudie utförd på ett stort (10 00+ individer), globalt, teknikföretag. Fallstudien utforskar en specifik kommunikationskedja som är central för livscykelhanteringen av produkter, från utveckling till avveckling, och som går tvärs igenom företaget. LÄS MER

  2. 2. "Utan feedback känns det lite tomt, lite värdelöst att göra det man gör" : En studie om anställdas upplevelse av olika former av feedback och dess påverkan på trivseln i en platt organisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Martina Liström; [2016]
    Nyckelord :feedback; trivsel; platt organisation; vertikal kommunikation; horisontell kommunikation;

    Sammanfattning : I denna studie är syftet att undersöka den aspekt av kommunikation som kallas feedback på mindre arbetsplatser där chef och medarbetare arbetar dagligen med varandra och har stor insyn i varandras arbete. Fokus ligger på upplevelsen av feedback från chef kontra kollegor, hur feedback påverkar trivsel samt vad den platta organisationsstrukturen har för betydelse för vilken feedback som förekommer. LÄS MER

  3. 3. Från affären till dörren : En kvalitativ analys av ICAs matkasses och Linas matkasses Instagram-konton

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Lisa Sundvall; Daniella Johansson; [2016]
    Nyckelord :Instagram; brand equity; food bags; marketing; Instagram; varumärkesvärde; matkassar; marknadsföring;

    Sammanfattning : Food and media have become two popular aspects in todays society. The growing interest and commitment of food has resulted in companies offering prepared food bags that can be delivered to your doorstep. This study examines how the two companies ICAs matkasse and Linas matkasse use Instagram as a way to strengthen their external communication. LÄS MER

  4. 4. Förändrade resemönster i Gävleborgs län : En sammanställning av kostnader och klimatpåverkan vid tjänsteresor samt analys av sociala effekter vid ett skifte mot videkonferens i en organisation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Erik Evers; [2014]
    Nyckelord :Carbon dioxid; Greenhouse gas emissions; Virtual meetings; Video conferencing; Travel policy; Koldioxid; Växthusgaser; Resfria möten; Videokonferenser; Resepolicy;

    Sammanfattning : The world we live in becomes more globalized as a result of new communication media. Communication occurs over greater distances which leads to increased travel. In the report AR5, by IPCC, it is showed that the human impact of climate change is clear and that something has to be done. Therefore its very important to change the human impact. LÄS MER

  5. 5. Samverkan: ur organisations-, och kommunikationsperspektiv : en kvalitativ studie av samverkan skolan och socialtjänsten emellan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Lucy Tigranjan; [2013]
    Nyckelord :samverkan; skola; socialtjänst; organisation; kommunikation;

    Sammanfattning : Flera studier visar att många barn som far illa hamnar mellan två myndigheter i stället för att få uppmärksamhet och hjälp som dem behöver. Anledningen till detta uppges vara bland annat att de respektive myndigheterna och yrkesutövarna inte lyckas samverka. LÄS MER