Sökning: "kommunikationsteorier reklam"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden kommunikationsteorier reklam.

  1. 1. Vart är kommunikationen på väg? - En jämförande analys mellan traditionella och moderna PR-byråers syn på kommunikationsteknologins utveckling samt sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Susanna Sjöberg; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; PR; PR-byråer; Marknadsföring; Marknadskommunikation; Reklam; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en djupare förståelse för hur traditionella PR-byråer och moderna PR-byråer ser på kommunikationsteknologins utveckling. Fokus är inriktat på sociala medier eftersom det är en stor del av teknologins utveckling och PR-branschens kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Relationsmarknadsföring via mobiltelefonen- ett nytt sätt att nå fram genom mediebruset

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Lindqvist; Celia Olsson; Emily David; [2007]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; kommunikation; mobiltelefon; sms; bluetooth; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Reklam i mobiltelefonen är ett relativt nytt fenomen inom området relationsmarknadsföring. För att undersöka hur företag idag arbetar med marknadsföring via mobiltelefonen använder vi oss av ett antal caseföretag och deras erfarenheter. Det empiriska materialet samlades in genom intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring genom spel : En teoretisk analys av spelmediets kommunikationsmöjligheter för marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Daniel Hjelmtorp; [2006]
    Nyckelord :Spel; Kommunikation; Marknadsföring; Nya Medier; Datorspel; Tv-spel;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag undersökt spelmediet ur ett kommunikationsperspektiv och kopplat det till teorier om marknadsföring. Detta för att se vilka förutsättningar och egenskaper mediet kan ha som marknadsföringskanal. LÄS MER

  4. 4. Visuell kommunikation i kinesisk kultur - en tolkningsfråga

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Miljeteig; Philip Gozzi; Sofia Ljunggren; [2006]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; kultur; kulturella skillnader; kommunikation; Kina; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : För västerländska företag som etablerar sig på den kinesiska marknaden kan kulturskillnader göra det svårt att nå kinesiska konsumenter med standardiserad global marknadskommunikation. Kultur- och språkskillnader bidrar till att reklambudskap kan tolkas annorlunda i Kina. LÄS MER