Sökning: "kommunikativ interaktion."

Visar resultat 16 - 20 av 72 uppsatser innehållade orden kommunikativ interaktion..

  1. 16. Laborera, kommunicera och göra matematik : En studie om hur olika läromedelsserier förhåller sig till kommunikativ matematik och laborativt lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :August Elebring; Anna Hallberg; [2020]
    Nyckelord :Laborativt lärande; kommunikativt lärande; upplevelsebaserat lärande; göra erfarenheter; sociokulturellt lärande; interaktion; matematik;

    Sammanfattning : Den här studien har haft som syfte att undersöka två läromedelsserier i matematik ämnade för årskurs 1-6. Undersökningen fokuserade på hur dessa två läromedelsserier dels förhåller sig rådande läroplan samt hur ofta de främjar olika former av kommunikativt och laborativt lärande. LÄS MER

  2. 17. Kommunikationsstrategien in Schülergesprächen : Zur Identifizierung, Einordnung und Bewertung von Kommunikationsstrategien

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Sophia-Kristin Galozy; [2020]
    Nyckelord :German as a foreign language; second language acquisition; communication strategies; oral interaction; communicative competence; strategic competence; conversation analysis; evaluation; Deutsch als Fremdsprache; Fremdsprachenerwerb; Kommunikationsstrategien; mündliche Interaktion; kommunikative Kompetenz; strategische Kompetenz; Gesprächsanalyse; Bewertung; Tyska som främmande språk; andraspråksinlärning; kommunikationsstrategier; muntlig interaktion; kommunikativ kompetens; strategisk kompetens; samtalsanalys; bedömning;

    Sammanfattning : For a long time, the research of communication strategies has played an important role in the study of second language acquisition. They are a criterion for the evaluation of the oral presentation and interaction in the Swedish curriculum of modern languages. LÄS MER

  3. 18. En kommunikativ kommun? : - Hur upplever invånarna Gävle kommuns sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Amanda Gustafsson; Daniel Helles; [2020]
    Nyckelord :Sociala medier; kommunal kommunikation; delaktighet; interaktion;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit en stor kommunikativ del av vardagen i samhället. Information och interaktion ökar på digitala plattformar. Myndigheter kämpar med att skapa dialog med medborgare och har svårigheter med att nå ut med information till samhället genom sina informationskanaler. LÄS MER

  4. 19. Interaktivitet mellan människa och verk : En kvalitativ studie runt betraktarens relation till- och interaktion med interaktiva installationer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :David Nerell; [2020]
    Nyckelord :Interaktivitet; Installation; Audiovisuell; Upplevelsestudie; Flow; Teknologibaserad konst; Interaktiv konst.;

    Sammanfattning : Studien undersöker åskådarens relation till en interaktiv installation och hur interaktivitet påverkar denna upplevelse. En problematisering av detta sker för att utforska hur relationen mellan åskådare och verk ser ut och gör ett försök på att besvara hur denna upplevelse kan definieras och beskrivas. LÄS MER

  5. 20. Matematikundervisning i en kommunikativ miljö : En systematisk litteraturstudie om förhållandet mellan en kommunikativ klassrumsmiljö och elevens matematiska lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Ivana Filipovic; Marta Krzyzanowska; [2020]
    Nyckelord :Språk; kommunikation; interaktion; matematik; matematikundervisning; grundskola; lärande; matematiskt språk och resonemang.;

    Sammanfattning : Detta är en systematisk litteraturstudie vars syfte är att problematisera förhållandet mellan en kommunikativ klassrumsmiljö och elevens matematiska lärande. I studien undersöks även hur vi, lärare kan forma undervisningen för att möjliggöra ett kommunikativt samspel i ämnet matematik där eleven får föra och följa matematiska resonemang i en kommunikativ klassrumsmiljö. LÄS MER