Sökning: "kommunikativa angreppssätt"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden kommunikativa angreppssätt.

  1. 1. "Då anklagar man icke-ortopeder för att vara dåliga ortopeder" : En studie om digital informationsöverföring inom sjukvården

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Johansson; Kristina Pålsson; [2020]
    Nyckelord :information transfer; digital information chain; knowledge transfer; health care; referral process; communication; representation; secondary care; informationsöverföring; digital informationskedja; kunskapsöverföring; sjukvård; remissförfarande; kommunikation; representation; specialistsjukvård;

    Sammanfattning : Business processes that are maintained in, and through, digital information chains are a widespread phenomenon in society. In these chains, several actors are active both in the production and transfer of information, where each actor is dependent on another actor's effective transmission to be able to perform his job. LÄS MER

  2. 2. Sociala medier och den skimrande dialogen - ett kritiskt perspektiv på ett sjukhus Facebooksida

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jessica Blohmé; Clara Olsson; [2019]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; NPM; dialog; sociala medier; isomorfism; Facebook; medieval; sjukvård; patientkommunikation; social mediediskurs; Strategic communication; dialogue; social media; isomorphism; choice of media; health care; communication; discourse; Social Sciences;

    Sammanfattning : By examining Skåne University Hospital, hereafter Sus, Facebook page this study aims to increase the understanding of the communicative choice of being present on social media. This study aims to contribute with knowledge about, and how, communication and activities on social media can contribute to the strategic communication and goals of an authority. LÄS MER

  3. 3. Hopp eller förtvivlan? : En kvantitativ enkätundersökning i sociala medier om människors attityder till kommunikationen kring klimatförändringar.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Petra Åslund; Magdalena Dahlgren; [2019]
    Nyckelord :Miljösociologi; klimatförändringar; kommunikativa angreppssätt; attityder; genus; idealisering; symboliskt kapital; kvasi-experimentell design; Environmental sociology; climate change; communicative approaches; attitudes; gender; idealization; symbolic capital; Quasi-experimental design.;

    Sammanfattning : Klimatfrågan är ett ständigt aktuellt ämne i dagens samhälle och det tycks finnas en stor medvetenhet hos de flesta människor om att det krävs akuta insatser och stora livsstilsförändringar, om vi ska ha möjlighet att minska vår klimatpåverkan. Trots att klimatförändringarna lämnar få oberörda och många individer uppger sig dessutom vara både insatta och engagerade i klimatfrågan, så omsätts engagemanget inte alltid till handling. LÄS MER

  4. 4. Nya informationskravet i revisionsberättelsen hos företag av allmänt intresse - kommunikativt eller symboliskt värdebidrag? : En kvalitativ studie av banker och kreditmarknadsinstitut

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Thörnäs; Elvira Stehn; [2018]
    Nyckelord :Förväntningsgap; Informationsgap; Revisorsproffesion; Revisionsberättelse; Värdebidrag; Kommunikativt värde; Symboliskt värde och Informationskrav;

    Sammanfattning : Examensarbetet avhandlar hur den historiskt kritiserade revisionsberättelsens utformning och värdebidrag har påverkats efter införandet av det nya informationskravet RevR701. Det nya informationskravet innehåller rapporteringskrav om vad som benämns som annan information respektive särskilt betydelsefulla områden för revisionen. LÄS MER

  5. 5. Värdestyrning med medarbetaren i fokus: En kvalitativ studie av hur värderingar hålls levande i en organisation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Johansson; Yasmine Claesson; [2018]
    Nyckelord :Värdestyrning; värdebaserat ledarskap; värderingar; organisationsvärderingar; organisationskultur; medarbetarskap; horisontell kommunikation; Sappa; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna uppsats redovisas resultaten från en studie i ett värdestyrt företag. Syftet med studien är att öka kunskaperna om medarbetarnas roll i värdestyrda organisationer. Syftet är vidare att skapa en djupare förståelse för medarbetarnas kommunikativa roll för att värderingarna ska hållas levande i organisationen. LÄS MER