Sökning: "kompetens detaljhandeln"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden kompetens detaljhandeln.

  1. 1. E-handelns påverkan på organisering av försäljningsprocessen i ett detaljhandelsföretag i Skåne : En fallstudie av ett e-handelsföretag i Skåne

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Kaled Sacad Cali; Rashid Ahmeti; [2023]
    Nyckelord :E-handel; detaljhandel; förändring; digital kompetens; organisation och arbetsmetoder;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker e-handelns påverkan på organisering av arbete och digital kompetens inom detaljhandeln. Studien tar upp även att e-handeln är ett relativt nytt koncept som har förändrat de traditionella former av ekonomiska aktiviteter inom detaljhandeln. LÄS MER

  2. 2. Returresan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ingrid Finn Ohlin; Malin Haapaniemi Ohlsson; Sanajan Shahzad; [2023]
    Nyckelord :Social praktik; Returresa; Touchpoint; Efterköpsfasen; Returbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur praktiseras en retur i efterköpsfasen? Vilken roll spelar kompetens, betydelse och materialitet för kunden, och hur tar de sig uttryck? Syfte: Studien syftar till att kartlägga och analysera kunders returprocesser inom detaljhandeln. Den avser att bidra till forskningen om hur kunder returnerar för att komplettera litteraturen om varför kunder returnerar. LÄS MER

  3. 3. Obemannade butiker: Konsumenters inställning med fokus på teknologiska paradoxer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Emil Zyka; Adam Olmårs; [2023]
    Nyckelord :Inställningar; Paradox; Obemannad butik; Technology Acceptance Model; Tehcnology Paradoxes; Technology Readiness;

    Sammanfattning : I takt med att samhället har digitaliserats har detaljhandeln utsatts för betydande förändring. I Sverige har de obemannade butikerna ökat och spås bli fler framöver. Framväxten av tekniker som digitala betalnings- och identifieringsmetoder ligger till grund för detta. LÄS MER

  4. 4. E-handelns påverkan på arbetssätt : The impact of e-commerce on working methods

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Oskar Samuelsson; Ramy Abdul Amir; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; Digitalisation; Omni-channel and changed working structure.; E-handel; Digitalisering; Omni-kanal och ett förändrat arbetssätt;

    Sammanfattning : A successful company today is focusing on minimizing costs, maximizing customer satisfaction, and increasing productivity. E-commerce is a tool to achieve the requirements that a company needs to reduce costs. LÄS MER

  5. 5. Är kundorientering, service och kompetens räddningen för fysisk handel? En kvalitativ studie av de svenska sporthandlarnas strategier för att bevara sina fysiska butiker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Martina Persson; Louise Bredhe; [2021]
    Nyckelord :Digitalisering; fysisk butik; sportbutik; kundorientering; service; kompetens.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Digitaliseringen har förändrat förutsättningarna för alla detaljhandlare och då även för sporthandlarna. Detta påverkar arbetarnas roll i den fysiska butiken samt vad som krävs av företaget för att fortfarande hålla sig konkurrenskraftiga. LÄS MER