Sökning: "kompetens portfolio"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden kompetens portfolio.
1. Portfolio Försäkra Beredskapen för digital tjänsteinnovation i ett försäkringsförmedlingsföretag.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna studie undersöker utvecklingen av digitala tjänster och integrationen av innovativ teknik hos försäkringsförmedlingsföretaget Portfolio Försäkra. Under de inledande diskussionerna med VD, Andreas Adolfsson, noterades att företaget hade vissa luckor i sitt digitala tjänsteutbud och saknade användning av innovativ teknik. LÄS MER
2. Investmentbolag, småsparare och vikten av kompetens : En undersökning av risker kopplade till kompetensen hos småsparare & investmentbolag på aktiemarknaden
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Marknaden har visat på en signifikant ökning av finansiellt sparande samtidigt som investmentbolag har ökat avsevärt i popularitet. Den allmänna uppfattningen är att småspararna inte är särskilt kompetenta angående aktier och aktiemarknaden i stort. LÄS MER
3. How Online Stock Trading Learning Platforms Can Contribute To Financial Literacy
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Prior studies have shown that investment knowledge and motivation increases when students in a school setting have access to a stock trading learning platform. This thesis aims to further investigate if a stand-alone online stock trading learning platform, on its own, can help non stock investors understand financial literacy concepts. LÄS MER
4. On the Road to Collaboration : A case study on the support needed for small and medium-sized enterprises in the Stockholm automotive industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Collaboration is a potential for companies to mitigate risk and use different competencies to create possible solutions. This paper identifies that the automotive industry is going through a rapid transformation and needs collaboration as a way to keep up with the fast pace of change. LÄS MER
5. ”Syns ni inte, finns ni inte”
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie undersöker hur B2B-mikroföretag i mediebranschen ser på marknadsföring och relationsbyggande via sociala medier samt nätverkande och word of mouth. Syftet är att bidra till en ökad medvetenhet om hur de nämnda kanalerna kan användas i marknadsföringssyfte samt vilken roll nätverkande och kundrelationer har för B2B-mikroföretag. LÄS MER