Sökning: "kompetens portfolio"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden kompetens portfolio.

  1. 1. Portfolio Försäkra Beredskapen för digital tjänsteinnovation i ett försäkringsförmedlingsföretag.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Stefans Inkovs; Miran Abdullah; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; RPA - Robotic Process Automation; Digital Service Development; Innovative Technology; Insurance Sector; Portfolio Insurence; Customer Experience; Technological Innovation; Customer Loyalty; Sustainable Growth; Competitive Advantage; Cost Reduction; Technological Competency; Insurance Brokerage; Artificiell Intelligens; RPA - Robotprocessautomatisering; Digital Tjänsteutveckling; Innovativ Teknologi; Försäkringssektorn; Portföljförsäkring; Kundupplevelse; Teknologisk Innovation; Kundlojalitet; Hållbar Tillväxt; Konkurrensfördel; Kostnadsminskning; Teknologisk Kompetens; Försäkringsförmedling;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker utvecklingen av digitala tjänster och integrationen av innovativ teknik hos försäkringsförmedlingsföretaget Portfolio Försäkra. Under de inledande diskussionerna med VD, Andreas Adolfsson, noterades att företaget hade vissa luckor i sitt digitala tjänsteutbud och saknade användning av innovativ teknik. LÄS MER

  2. 2. Investmentbolag, småsparare och vikten av kompetens : En undersökning av risker kopplade till kompetensen hos småsparare & investmentbolag på aktiemarknaden

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Thea Hallsten; Oscar Hambraeus; [2022]
    Nyckelord :investment; stock-market; portfolio; competence; risk; yield; investering; aktier; portfölj; kompetens; risk; avkastning;

    Sammanfattning : Marknaden har visat på en signifikant ökning av finansiellt sparande samtidigt som investmentbolag har ökat avsevärt i popularitet. Den allmänna uppfattningen är att småspararna inte är särskilt kompetenta angående aktier och aktiemarknaden i stort. LÄS MER

  3. 3. How Online Stock Trading Learning Platforms Can Contribute To Financial Literacy

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Nils Fohlin; [2021]
    Nyckelord :Lean UX Development; Minimum Viable Product; Financial Literacy; Stock Market Trading; Stock Market Learning;

    Sammanfattning : Prior studies have shown that investment knowledge and motivation increases when students in a school setting have access to a stock trading learning platform.  This thesis aims to further investigate if a stand-alone online stock trading learning platform, on its own, can help non stock investors understand financial literacy concepts. LÄS MER

  4. 4. On the Road to Collaboration : A case study on the support needed for small and medium-sized enterprises in the Stockholm automotive industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emelie Rhenman; Josefine Sohlman; [2021]
    Nyckelord :collaboration; automotive industry; small and middle-sized enterprises; SME; regional government; triple helix model; samarbete; fordonsindustri; små och medelstora företag; SMF; regionala verksamheter; triple helix model;

    Sammanfattning : Collaboration is a potential for companies to mitigate risk and use different competencies to create possible solutions. This paper identifies that the automotive industry is going through a rapid transformation and needs collaboration as a way to keep up with the fast pace of change. LÄS MER

  5. 5. ”Syns ni inte, finns ni inte”

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hanna Olsson; Elin Möller; [2019]
    Nyckelord :Relationsbyggande; B2B; Marknadsföring; Mikroföretag; Mediebranschen; Sociala medier; Word of mouth; Nätverkssamhälle; Kundrelationer; Varumärkesuppbyggnad;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur B2B-mikroföretag i mediebranschen ser på marknadsföring och relationsbyggande via sociala medier samt nätverkande och word of mouth. Syftet är att bidra till en ökad medvetenhet om hur de nämnda kanalerna kan användas i marknadsföringssyfte samt vilken roll nätverkande och kundrelationer har för B2B-mikroföretag. LÄS MER