Sökning: "komplexa varumärken"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden komplexa varumärken.

  1. 1. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nils Ljungdahl; Filip Djuric; Max Claesson; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Brand Love; Emotional attachment; Functionality; Self-concept connection; Long term relationship; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Emotionell anknytning; Funktionalitet; Självuppfattning; Långvarig relation;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER

  2. 2. Crazy Rich Asians: dramakomedi eller reklamkanal? : En kvalitativ studie om svenska studenters tolkningar av Singapores nationsvarumärke genom film.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anna Olsson; Julia Bryngelsson; [2020]
    Nyckelord :Crazy Rich Asians; film; Singapore; nation brand; brand image; encoding and decoding theory; Crazy Rich Asians; film; Singapore; nationsvarumärke; varumärkesimage; inkodning- och avkodningsteorin;

    Sammanfattning : Nationer är komplexa varumärken i kontrast till organisationers eller företags varumärken. De omfattar en rad aspekter såsom exempelvis turism, näringsliv och politik. Trots det, är det minst lika viktigt för ett land att skapa ett gott rykte kring sitt varumärke. LÄS MER

  3. 3. Hype, hot eller möjlighet? : en analys av blockkedjeteknik för livsmedelskedjan och dess potentiella inverkan på svenska primärproducenter.

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Emilie Åberg; [2018]
    Nyckelord :distributed ledger; tangle; IoT; IOTA; farmer; Agtech;

    Sammanfattning : Livsmedelskedjorna blir allt mer komplexa och matfusk och kontaminerade livsmedel orsakar sjukdomar, ekonomiska förluster och påverkar kundernas förtroende för livsmedelsindustrin negativt. Blockkedjebaserade lösningar för ökad spårbarhet och transparens är en ny, mycket omtalad teknologi. LÄS MER

  4. 4. Vem besöker en plats ingen har hört talas om? : -En kvalitativ undersökning om strategisk kommunikation av platser

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lisa Söderberg; Agnes Lindholm; [2017]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärken; platser; destinationssamarbeten; kommunala samarbeten; platsvarumärke;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Forskning visar att det blir allt vanligare för offentlig verksamhet att arbeta med kommunikation av platser. Trots det, finns det ingen generell strategi för hur detta ska gå till. LÄS MER

  5. 5. Vet de att vi finns? : En studie om kommuners användning av marknadskanaler för ett starkare varumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Renaz Babakr; Niklas Nordh; [2017]
    Nyckelord :Destination Marketing; Destination Brand; Brand; Social Media; Digital Marketing; Platsmarknadsföring; Platsvarumärke; Varumärke; Sociala Medier; Digital Marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfråga:Syftet med studien är att klarlägga aktuella marknadsföringskanaler för kommuner i arbetet mot att stärka och bearbeta kommuners varumärken. En digital tid är här där många synsätt och tillvägagångssätt ständigt förändras vilket utgjort grund för följande forskningsfråga:  Hur arbetar kommuner med olika marknadskanaler för att stärka sitt varumärke i en tid med digitala möjligheter? Metod: Denna studie har varit av kvalitativ karaktär där målet varit att få en djupare förståelse för kommuners arbete i att stärka sitt varumärke genom användningen av olika marknadskanaler. LÄS MER