Sökning: "konceptuell kunskap"
Visar resultat 6 - 10 av 70 uppsatser innehållade orden konceptuell kunskap.
6. En litteraturstudie om vad forskning pekar ut som möjliga orsaker till elevers missuppfattningar inom algebra : – bokstavssymboler, operationssymboler och prioriteringsregler.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Aritmetik handlar om de fyra räknesätten och innefattar beräkningar och operationer på tal. Algebra är däremot matematikområdet där elever räknar med bokstäver istället för med bara tal. Forskning har visat att när elever arbetar med algebra uppstår vissa missuppfattningar. LÄS MER
7. PKM - Programming Knowledge Model : A conceptual model of programming knowledge
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : För att undervisa i programmering i gymnasieskolan behöver läraren vara legitimerad i att undervisa i programmering. Lärare kan certifieras genom att ha ett visst antal högskolepoäng eller om de besitter motsvarande kunskaper och färdigheter. Följaktligen kan lärares kunskaper variera. LÄS MER
8. Additive Manufacturing: Comparative Analysis and Application in Suspension Design
Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesignSammanfattning : Additive manufacturing (AM), also known as 3D printing, has emerged as a rapidly growing manufacturing technique with numerous advantages over traditional methods. This thesis project investigates the application of AM in suspension design. LÄS MER
9. Uppdelning av tal – vilken kunskap är det som mäts?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Ulveklint, Mikael (2022). Uppdelning av tal - vilken kunskap är det som mäts?Speciallärarexamen: Matematikutveckling, Institutionen för skolutveckling och ledarskap,Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
10. Uppgifter om elektriska kretsar : Testar svenska fysiklärare rätt typ av kunskaper?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Fysikundervisningens didaktikSammanfattning : The purpose of this physics didactics work is to contribute to an increased knowledge of learning about electrical circuits. This is done partly through a literature studyof students’ difficulties, but also through an examination of test items on electrical circuits used in the Swedish upper secondary school. LÄS MER