Sökning: "konfektionsbranschen"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade ordet konfektionsbranschen.
1. 3D-simulering som arbetsmetod i produktutvecklingen i konfektionsbranschen : En studie om tillförlitligheten i 3D-avprovning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna kandidatuppsats utfördes i samarbete med designteam från två svenska konfektionsföretag och riktas mot designteknik inom ämnesområdet textilteknologi. Studien syftar främst till att undersöka likheter och skillnader mellan 3D-avprovning och fysisk avprovning och vilka eventuella fördelar eller risker som 3D-avprovningar i så fall kan medföra i produktutvecklingen. LÄS MER
2. Ansvarstagande inom konfektionsbranschen : En studie om CSR-strategi, kommunikation och kundgrupper
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
3. Hur har nya lagkrav påverkat noterade företags hållbarhetsredovisning? : En kvalitativ fallstudie gjord på företag noterade på Small Cap inom konfektions- och finansbranschen
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Den 1 december 2016 trädde Lag (2016:947) om ändring i årsredovisningslagen (1995:1554) i kraft. Syftet är att göra hållbarhetsredovisningen mer transparent och jämförbar. LÄS MER
4. Hur värderas en trend? : Lagerredovisning i konfektionsbranschen
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Titel: Hur värderas en trend? Lagerredovisning i konfektionsbranschen. Bakgrund: Varulagret är en av de stora tillgångsposterna i balansräkningen förkonfektionsföretag. Det är därför viktigt att värderingen av det blir rättvisande och ger korrektinformation till företagets intressenter. LÄS MER
5. B2B Sales : Kriterier för leverantörsval
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Business-to-Business (B2B) beskriver relationen mellan två företag där ett företag säljerprodukter eller tjänster till ett annat företag. I dagens konkurrenshårda marknad gäller det för ett företag att ständigt sträva efter att ligga ett steg före för att öka chansen att överleva. LÄS MER