Sökning: "konformitet och kommunikation"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden konformitet och kommunikation.

  1. 1. Hållbarhetsrapportering till följd av nytt EU-direktiv : En kvalitativ studie avseende byggbolagens arbete inför upprättandet av hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Felicia Mårtensson; Frida Selerup Nyqvist; [2017]
    Nyckelord :hållbarhetsrapportering; byggbransch; GRI; regelverk; motiv; resultatindikatorer; förändringsarbete;

    Sammanfattning : Ett nytt EU-direktiv gällande hållbarhetsredovisning omfattar sedan 1 januari 2017 fler företag än tidigare, vilket leder till ett förändringsarbete hos större företag. Byggbranschen har stor inverkan på samhällets hållbarhet och därför finns ett behov av att implementera direktivet genomgående i dessa verksamheter. LÄS MER

  2. 2. Socialpsykologisk studie om samarbete : En studie om vilka sociala förhållningsätt som är betydande för samarbete i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Josefine Särndahl; Andreas Hellström; [2015]
    Nyckelord :Affiliation; belonging; relationships; conformity and communication; Tillhörighet; relationer; konformitet och kommunikation;

    Sammanfattning : Our post-modern society is being continually more characterized by the working life, where corporate relations and the understanding of human momentum, limitations and knowledge is the basis of the quality of the corporation. In other words, it is of the greatest importance to keep in mind the attitudes, behaviour, stress levels and motivations that constitute a good working environment. LÄS MER

  3. 3. Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Fris Åsum; Angelica Gustafsson; Matilda Hall; [2014-08-26]
    Nyckelord :bandwagon-effekten; e-word-of-mouth; konformitet; friendvertising; identitetsskapande; marknadsföring; produsage; reklam; reklamfilmer; sociala medier; uses and gratifications; viral marknadsföring; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Titel: Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela Författare: Sofia Fris Åsum, Angelica Gustafsson och Matilda Hall Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Kurs: Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Gabriella Sandstig Sidantal: 61 sidor inklusive bilagor Antal ord: 17 953 Syfte: Att undersöka unga vuxnas förhållningssätt till friendvertising Metod: Kvalitativa fokusgruppsintervjuer Material: Fem fokusgruppsintervjuer Huvudresultat: Resultatet visar att den undersökta gruppen unga vuxna har ett positivt förhållningssätt till tillvägagångssättet friendvertising, men att det är komplext. De anser att friendvertising är effektivt, att det har större påverkan än traditionell reklam, att filmerna skapar starka känslor samt att personer som delar friendvertisingmaterial blir volontärer för varumärket i fråga. LÄS MER

  4. 4. Ett jämlikt samtalsklimat : Stamning, normer och strategier i samtalssituationer

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Mattias Grahn; [2013]
    Nyckelord :Konversation; kvalitativ; norm; samtal; stamning; stigma; strategi;

    Sammanfattning : I föreliggande uppsats avhandlas stamning som en social egenskap i syfte att uppmärksamma normer omkring tal, kommunikation och funktionalitet. Stamning avhandlas följaktligen som en ”störning” i samspelet mellan individer snarare än ett individuellt tillkortakommande, som en funktionsnedsättning. LÄS MER