Sökning: "kongruens"

Visar resultat 6 - 10 av 104 uppsatser innehållade ordet kongruens.

  1. 6. Betydelsen av utilitariska och hedoniska köpbeteenden : En enkätstudie om köpbeteendets påverkan på konsumentens attityder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Tilda Bondesson; Karolina Haraldsson; [2022]
    Nyckelord :Omnichannel; congruence; incongruence; utilitarian; hedonic; consumer behavior; Omnichannel; kongruens; inkongruens; utilitarisk; hedonisk; köpprocess;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort det möjligt för en integrerad multikanalslösning där fenomenet Omnichannel har fått stort genomslag. Omnichannel tillåter konsumenten att distribuera mellan olika kanaler under en och samma köpupplevelse och den sömlösa shoppingupplevelsen öppnar upp för ett inkongruent köpbeteende. LÄS MER

  2. 7. Anfall är bästa försvar – Manöverkrigföring vid defensiva operationer

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Christian Wester; [2022]
    Nyckelord :Manöverkrigföring; Krigföringens principer; Defensiva operationer; Yom Kippur; Golanhöjderna 1973;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka tre sekventiella teoriers förklaringskraft kring taktisk framgång vid defensiva operationer. Inom krigsvetenskapen är enigheten stor om att manöverkrigföring är den främsta metoden för en mindre armé som vill besegra en större motståndare i ett konventionellt krig. LÄS MER

  3. 8. Den nyanställdas upplevelser av onboardingprocessen - En studie om individens förutsättningar för arbetsmotivation, lärande och samhörighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Kajsa Breitholtz; Linnéa Dietrichson; Carla Sandh; [2022]
    Nyckelord :onboardingprocess; motivation; lärande; samhörighet; socialisation; self-determination theory; Social Sciences;

    Sammanfattning : The onboarding process exists to help new employees to be introduced to the workplace, work tools, corporate culture and colleagues in a compliant and structured way. This study examined the onboarding process at a small to medium-sized company in a large city in Sweden, in relation to the employees' experiences of it. LÄS MER

  4. 9. Influencer marketing : En kvalitativ konsumentstudie om hur betalda samarbeten påverkar trovärdigheten till en influencer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Ahlström; Hanna Stockelid; Andrea Jarnevall; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; paid collaborations; social media; credibility; Influencer marketing; influencers; betalda samarbeten; sociala medier; trovärdighet;

    Sammanfattning : Syfte & frågeställning: Uppsatsen syftar till att undersöka hur trovärdigheten till en influencer påverkas av betalda samarbeten i hopp om att kunna bidra till en djupare förståelse om de faktorer som påverkar en influencers trovärdighet som marknadsförare. För att besvara studiens syfte har följande frågeställning undersökts; Hur påverkar betalda samarbeten trovärdigheten till en influencer? Metod: För att kunna besvara syftet och få en djupare förståelse för ämnet har en kvalitativ undersökning genomförts genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 10. Från strategi till handling : En fallstudie om översättning på Scania Oskarshamn

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Frida Larsson; Hanna Agrell Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Strategy; Execution of Strategy; Strategy Execution; Translation of Strategy into Action; Congruence between Strategy and Operations; Scania CV AB; Scania Oskarshamn; Strategi; Genomförande av strategi; Översättning av strategi till handling; Kongruens mellan strategi och verksamhet; Scania CV AB; Scania Oskarshamn;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dynamiska affärsmiljöer är strategin mer avgörande än någonsin eftersom en tydlig och genomtänkt strategi är ledningens instruktioner för att göra affärer och dess vägkarta till konkurrensfördelar. När strategier väl har formulerats måste de genomföras, annars skulle välformulerade strategier inte vara till någon nytta och organisationens mål förbli en teoretisk önskan snarare än en uppnåbar plan. LÄS MER