Sökning: "konkret konst"
Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden konkret konst.
11. Förstelärarreformen : Ett uppdrag för utveckling, under utveckling
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Studien utgår från aktör- nätverksteori (actor-network theory, ANT) och baseras på litteraturstudier och intervjuer med rektorer och förstelärare. I studien beskrivs nätverken som uppstår runt försteläraruppdraget, vilka krafter som påförs och deras interaktion. LÄS MER
12. Användning och utformning av offentliga rum : En fallstudie i Göteborg och Malmö
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : I uppsatsen undersöks det komplexa området offentliga rum. Det är de fysiska ramarna i förhållande till hur de påverkar människan som studeras i arbetet. Det finns inga universallösningar för hur offentliga rum ska utformas. LÄS MER
13. Det finns mönster när man dansar : En studie om hur förskolepedagoger utmanar barn matematiskt i samlingen
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur pedagoger i förskolan utmanar barn matematiskt i samlingen. Studien genomfördes med hjälp av observationer samt ljudinspelning och anteckningar som stöd. Studiens resultat visar att interaktionen går från att vara mer individuell till att kräva mer samarbete. LÄS MER
14. Musik som "krydda" : En studie i hur musik kan användas på stjärnkrogar för att förhöja upplevelsen av mat och dryck
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : När restaurangguiden Guide Michelin utdelar de prestigefyllda stjärnorna är det endast matenoch drycken som ska bedömas. Vid ett besök på en stjärnkrog möter vi emellertid en helhet iform av en atmosfär som vi upplever genom våra sinnen (syn, hörsel, känsel, lukt och smak). LÄS MER
15. Att lära med mer än ord En självetnografisk studie om multimodala lärprocesser på universitet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Bakgrund och syfte: I studier utförda på svensk grund- och gymnasieskola framkommer att andra uttrycksformer än det skrivna och talade ordet är betydelsefulla för elever när de ska skapa, förmedla och förstå mening i läroprocessen. Få exempel finns där motsvarande upplevelse beskrivs på universitetsnivå. LÄS MER