Sökning: "konkretisering av mål"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden konkretisering av mål.

  1. 1. Resurseffektiva förbättringsförslag vid leverantörsvalet för en reducerad klimatpåverkan

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Elin Brasch; Oscar Axelsson; [2022]
    Nyckelord :resource efficiency; logistics; supplier selection; climate impact; reduced climate impact; sourcing; sourcing process; strategic sourcing; improvements; resurseffektivitet; logistik; leverantörsval; klimatpåverkan; reducerad klimatpåverkan; inköp; inköpsprocessen; strategiskt inköp;

    Sammanfattning : Med ett generellt ökat hållbarhetsfokus i samhället har Atlas Copco upplevt att de behövt vidareutveckla hållbarhetsarbetet i hela organisationen, vilket resulterade i att de 2021 anslöt sig till Science Based Targets initiative, samt att hållbarhet fått ett utökat fokus i företagets senaste treårsstrategi. Företagets nya ambition och målsättningar handlar om att reducera klimatpåverkan, där varje avdelning har i uppgift att finna lösningar och förbättringar för att nå dessa mål. LÄS MER

  2. 2. Games for Change : Exploring the Effects of the Game Climate Fresk at Schneider Electric and the Climate Engagement Potential for Employees

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Björn Nordin; Martin Wahlström; [2022]
    Nyckelord :Pro climate behaviour; Value-action gap; Climate ambassador; Behavioural change; Attitude change; Self- and Collective efficacy; Climate change education; Corporate climate action; Klimatpositivt beteende; Value-action gap; Klimatambassadör; Beteendeförändring; Attitydförändring; Själv- och kollektiv förmåga; Klimatutbildning; Corporate climate action;

    Sammanfattning : Climate change creates an urgency for action to be taken at government, corporate and individual level. Changing behaviours is a necessity to meet the global temperature goal of 2 °C increase, and companies have a significant role to play in this transformation. To change these behaviours, a change needs to happen in both attitudes and actions. LÄS MER

  3. 3. Kunskapsutveckling i en danskonstnärlig process : praktiknära studie av design i ett skapandeprojekt på gymnasiet

    Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Lena Dahlqvist; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattningsvis ser man att designen fungerar ändamålsenligt för ett skapandeprojekt i relation till Skolverkets kunskapskrav och att begreppet konstnärlig process genomförs på ett gestaltande sätt. Själva begreppet konstnärlig process tydliggörs eller medvetandegörs inte verbalt i så stor utsträckning annat än i projektets början, men lärprocessens utformning som ett projekt kan kroppsligt vara en konkretisering av en konstnärlig process. LÄS MER

  4. 4. "Vad kan det här barnet lära mig?" : En intervjustudie om hur förskollärare arbetar med kulturell mångfald utifrån läroplanens mål och riktlinjer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Evelina Nylén; Sofie Mårtensson; [2021]
    Nyckelord :Läroplan för förskolan; pedagogiskt förhållningssätt; interkulturellt förhållningssätt; kulturell mångfald; förskola; förskollärare; kultur;

    Sammanfattning : Nyinvandrade och barn med okänd bakgrund utgör 4,5 % av antalet inskrivna barn i den svenska förskolan. I förskolans uppdrag står det skrivet att varje barn ska främjas i utvecklingen av sin kulturella identitet. De ska även förstå betydenheten av att leva i ett samhälle präglat av mångfald. LÄS MER

  5. 5. Lärares argument för användning av olika undervisningsmaterial i matematikundervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Karin Sellén; [2020]
    Nyckelord :matematik; lärares argument; undervisningsmaterial och läromedel.;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks lärares argument för användning av olika läromedel i matematikundervisningen i årskurs 1-3. För att få fram lärares argument gjordes en datainsamling genom intervjuer av sju lärare. De olika läromedel som berördes var läroböcker, digitala verktyg och laborativt material. LÄS MER