Sökning: "konkurrens fastighetsmäklare"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden konkurrens fastighetsmäklare.

  1. 1. Att leda i en komplex miljö med Competing Values Framework : En studie av ledarroller i den svenska fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alessandro Schillaci; Artur ter Harkel; [2022]
    Nyckelord :Leadership; Real estate agents; Competing Values Framework; Paradoxical leadership; Behavioral complexity.; Ledarskap; Fastighetsmäklare; Competing Values Framework; Paradoxalt ledarskap; Beteendemässig komplexitet;

    Sammanfattning : Titel: Att leda i en komplex miljö med Competing Values Framework. En studie av ledarroller i den svenska fastighetsmäklarbranschen. Nivå: Kandidatexamen i företagsekonomi Författare: Artur ter Harkel, Alessandro Schillaci Handledare: Dr. LÄS MER

  2. 2. Behovet av en avskalad mäklartjänst : Behöver traditionella mäklare anpassa sin mäklartjänst?

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Alexander Brito; [2021]
    Nyckelord :Real estate agent; digital real estate agent; traditional real estate agent; stripped-down brokerage service; for-sale-by-owner; traditional brokerage service; Fastighetsmäklare; digital mäklare; traditionell mäklare; avskalad mäklartjänst; sälja på egen hand; traditionell mäklartjänst;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hela 2000-talet har gått präglats av en intensiv digitalisering. Detta har påverkatmånga branscher. Fastighetsmäklarbranschen har haft en trög utveckling relativt till singrannbransch, finansbranschen. LÄS MER

  3. 3. MOTIVERANDE LEDARBETEENDEN I FASTIGHETSMÄKLARBRANSCHEN : Ur ett ledarskapsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Rasmus Israelsson; Vincent Lanner; [2021]
    Nyckelord :internal competition; motivation; leaders; real estate agent; path-goal theory; intern konkurrens; motivation; ledare; fastighetsmäklare; målvägsteorin;

    Sammanfattning : Titel: MOTIVERANDE LEDARBETEENDEN I FASTIGHETSMÄKLARBRANSCHEN - Ur ett ledarskapsperspektiv Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Rasmus Israelsson & Vincent Lanner Handledare: Monika Wallmon Examinator: Svante Brunåker Datum: Juni 2021 Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur motiverande ledarbeteenden tar sig uttryck inom specifika fastighetsmäklarföretag. Med fokus på målvägsteorin och intern konkurrens. LÄS MER

  4. 4. Fastighetsmäklarbyråer på sociala medier : Varumärkeskommunikation och digitala strategier för mäklarbranschens nischade aktörer

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Caroline Klasson; [2017]
    Nyckelord :Real estate broker; brands; communication; social media; Fastighetsmäklare; varumärken; kommuni-kation; sociala medier;

    Sammanfattning : Stockholms mäklarvärld präglas av hård konkurrens, vilket har tvingat mäklarbyråer att fokusera på skapandet av ett starkt och unikt varumärke. Samtidigt diversifieras branschen genom att många mindre, nischade byråer tar sig plats på marknaden. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av den personliga yrkesidentiteten för individer inom ett etablerat företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Freja Ström; Alexandra Zimmermann; [2017]
    Nyckelord :Personal branding; Branding; Co-branding; Communication channels; Marketing channels; Digital channels; Social media; Instagram; Facebook; Personligt varumärkesbyggande; Varumärkesbyggande; Co-branding; Kommunikationskanal; Marknadsföringskanal; Digitala kanaler; Sociala medier; Instagram; Facebook;

    Sammanfattning : Varumärket, som fenomen, har utvecklats över tid och tagit olika former. Tidigare har varumärken främst varit förknippade med företag men det har nu förändrats. Utvecklingen av kommunikationskanaler, främst sociala medier, har medfört att varje individ och varje företag har en möjlighet att ständigt hålla sig synliga. LÄS MER