Sökning: "konkurrens gym"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden konkurrens gym.

  1. 1. Upplevd kvalitet i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen : En kvalitativ studie som förklarar vilka kvalitetsfaktorer som är viktigast för kunderna i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Rosendahl; Malin Andersson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På dagens tjänstemarknad råder hård konkurrens. Inom bilservicebranschen har fokus tidigare endast varit på bilen men har nu skiftat till ett mer kundinriktat fokus. Bilservicebranschen har svårt att leverera vad som utlovas och flera oberoende tester visar på fusk under bilservicen, kunderna får därmed inte vad de betalar för. LÄS MER

  2. 2. Frisknärvaro eller sjukfrånvaro : en intervjustudie om frisk- och sjukfaktorer

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Annika Palmqvist; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte och frågeställningar: Syftet är att undersöka uppfattningar om vad som gör medar-betare friska respektive sjuka på ett industriföretag i Mellansverige, att identifiera frisk- respektive sjukfaktorer samt försöka skönja bakomliggande mönster och förklaringar. Som teoretisk utgångspunkt används the Job Demands-Resources (JD-R) Model, vilken kan till-lämpas för att förutse arbetstagares sjukdom och engagemang och som en konsekvens även organisationens prestation. LÄS MER

  3. 3. Intern marknadsföring - En fallstudie inom gymbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Stina Johansson; Jessica Haraldsson; [2008]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; Intern kommunikation; Motivation; Involvering; Mervärdeskapande; Gymkedjor; Relationsmarknadsföring; Lojalitet; Sats;

    Sammanfattning : De stora och etablerade gymkedjorna verkar på en marknad som kännetecknas av att vara mogen och som under de senaste åren blivit utsatt för en ökad konkurrens. Den ökade konkurrensen utgörs utav de nyetablerade lågpriskedjorna. LÄS MER