Sökning: "konkurrens hotell"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden konkurrens hotell.

  1. 1. HOTELLSTRATEGI I NYA UPPLEVELSEEKONOMIN

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Sebastian Romero Pettersson; Jonas Palmqvist; [2019]
    Nyckelord :upplevelseekonomi; Airbnb; Hotell; upplevelsedimension; disruptiv innovation; Makarand; Guttentag; Malmö; Strategi;

    Sammanfattning : Airbnb har beskrivits som en ’disruptiv innovation’ som vänt upp och ner på loginäringen samt gett hotelldirektörer huvudbry i städer världen över. Forskningen om Airbnb i Sverige och dess effekter på loginäringen är dock begränsad. LÄS MER

  2. 2. Kvalitetsstyrning som ett medel att överträffa kunders förväntningar : En kvalitativ studie om hur svenska hotell kan säkerställa kvalitet och överträffa kunders förväntningar

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Julia Sundberg; Julia Söderberg; [2017]
    Nyckelord :Service quality; quality control; Total Quality Management; Service blueprint; hotels; Tjänstekvalitet; kvalitetsstyrning; Total Quality Management; Service blueprint; hotell;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tjänsteindustrin har kommit att bli dominerande på världsmarknaden vilket bidragit till ökad konkurrens för tjänsteproducerande företag. Inom hotellindustrin visar sig detta genom nya aktörer som utmanar traditionella hotell på sätt som inte tidigare varit möjligt. LÄS MER

  3. 3. En bulle till kaffet? : En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar hotellgästers inställning om merförsäljning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnea Fast; Sara Stefansson; [2015]
    Nyckelord :Hotell; merförsäljning; hotellgäster; gäster;

    Sammanfattning : Den växande hotellmarknaden leder till högre konkurrens som gör att hotellen behöver skapa större intäkter. I dagens hotellverksamhet finns det två fokuseringar: revenue management och service management. Dessa eftersträvar att öka intäkterna genom att inkomstmaximera och göra hotellupplevelsen unik för gästen. LÄS MER

  4. 4. Att återuppstå i rådande upplevelseekonomi : En studie av Grand Hotel i Gävle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robert Söderström; Emma Car; [2014]
    Nyckelord :Experience industry; social media; seven p´s; SCA; hotel; Upplevelseindustri; sociala medier; sju p:na; SCA; hotell;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att öka förståelsen för hur ett nytt företag kan påbörja sin marknadsföring i sociala medier samt bidra till innovationsspridning. Sociala medier är något som på senare tid har växt kraftigt och potentialen för företags marknadsföring är stora. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Malin Ahlqvist; Sanna Makslahti; [2014]
    Nyckelord :hotell; varumärke; varumärkesbyggnad; motivation;

    Sammanfattning : Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. LÄS MER