Sökning: "konkurrensfördelar på nätet"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden konkurrensfördelar på nätet.

  1. 1. Små fiskar fastnar också i nätet : En studie om hur små e-handlare kan konkurrera på Internet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexander Engsund; Kristoffer Johansson; Philip Lexander; [2015]
    Nyckelord :E-commerce; Internet; online marketing; small companies; com- petition; globalization.; E-handel; Internet; internetmarknadsföring; småföretag; konkurrens; globalisering.;

    Sammanfattning : Bakgrund: De första Internetbaserade butikerna öppnade i mitten av 1990-talet och Internethandeln har sedan dess vuxit kraftigt. Den snabba tekniska utvecklingen har gjort att många svenska små e-handelsföretag har kunnat ta steget ut på en global marknad. LÄS MER

  2. 2. Sportkonsumtion online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CELINA FLÜGGE PRAPHAROT; MATILDA SVENSSON; SARA JOHANSSON; [2014]
    Nyckelord :E-handel; köpprocess; sportkonsument; engagemang; konsumentbeteende; kundvärde;

    Sammanfattning : Sammanfattning Svensk titel: Sportkonsumtion online Engelsk titel: Online sport consumption Utgivningsår: 2014 Författare: Celina Flügge Prapharot, Sara Johansson & Matilda Svensson Handledare: Anita Radon Det råder stor konkurrens för företag som verkar på E-handelsmarknaden. I takt med att allt fler konsumenter väljer att handla över nätet ökar tillväxten på e-handeln. LÄS MER

  3. 3. Sinnesupplevelser på nätet : Hur modebutiker på nätet kan förstärka kundupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ann Hoang; Fanny Kernell; [2013]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; kundupplevelse; modebranschen; virtuella servicelandskap; synsinnet; hörselsinnet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Näthandel har på kort tid ökat nästintill lavinartat vilket kommer som en följd av att allt fler människor idag är uppkoplade på Internet. Det öppnar upp för företagen att hitta nya sätt att konkurrera på samtidigt som avstånden mellan kunder och företag minskar. LÄS MER

  4. 4. Att ta betalt för digitalt innehåll -En studie om svenska dagstidningar på nätet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theodor Camitz; Carl Ralph; [2012-06-18]
    Nyckelord :affärsstrategi; betalväggar; dagstidningar; digitalt innehåll; hållbara konkurrensfördelar; nättidningar;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Varför miljöcertifiera byggnader?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Nafisat Yakhyaeva; Dennis Johansson Björdin; [2012]
    Nyckelord :Sustainable buildings; Environment certification; Sweden Green Building Council; Economical justifiable; Hygiene factor; Hållbart byggande; Miljöcertifiering; Sweden Green Bulding Council; Ekonomiskt försvarbart; Hygienfaktor;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling har haft en växande inverkan på bygg- och fastighetsbranschen under de två senaste decennierna och en rad frivilliga miljöcertifieringssystem för byggnader har vuxit fram, däribland BREEAM och LEED, som idag är de två mest igenkända och internationella certifieringssystemen, samtidigt som allt fler länder bestämmer sig för att ansluta sig till denna gröna rörelse och utvecklar egna, nationella miljöcertifieringssystem för byggnader. Att bygga grönt och kunna verifiera detta med en certifieringsstämpel är idag en betydande och synlig aspekt, men fortfarande är det bara en sida av en mycket bredare strategi för hållbara affärer som sträcker sig in i företagets strategi och ledarskap, integrerad förvaltning och rapportering samt företagens miljöanpassning. LÄS MER