Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 659 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. Funktioner som bör ingå vid etablering av ett projektkontor - en fallstudie av projektledares upplevda behov

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Zeina Zimmerman; [2019]
    Nyckelord :establish project management offices; perceived support needs; project manager; etablera projektkontor; upplevelser; stödbehov; projektledare;

    Sammanfattning : Sedan behovet av att skaffa sig konkurrensfördelar uppstod har organisationer utvecklat mer flexibla organisationsformer. Projektkontor är ett sådant exempel. De är komplexa så till vida att de kan organiseras på olika sätt, på olika organisatoriska nivåer och inrymma ett spektrum av funktioner. LÄS MER

  2. 17. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg : En studie om varför hållbarhetsredovisningen används eller inte används i företag inom detaljhandelns hållbara marknadsföring för att främja en hållbar konsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Victor Tilander; Robert Pettersson Storsberg; [2019]
    Nyckelord :sustainable consumption; sustainable marketing; sustainability reporting; legitimacy; stakeholders; retail; hållbar konsumtion; hållbar marknadsföring; hållbarhetsredovisning; legitimitet; intressenter; detaljhandeln;

    Sammanfattning : En hållbar konsumtion har växt fram ur konceptet hållbar utveckling och är väsentligt eftersom det nuvarande konsumtionsmönstret inte är tillräckligt hållbart. En hållbar konsumtion innebär att ta hänsyn till miljömässiga, sociala och ekonomiska konsekvenser av konsumtionen för att kunna tillfredsställa såväl dagens behov som kommande generationers behov. LÄS MER

  3. 18. #IDENTITETPÅINSTAGRAM : En kvalitativ studie om hur smyckesföretag reflekterar sin identitet genom bilder på Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mathilda Lundgren; Madeleine Sanchez Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Instagram; jewellery companies; identity; visual Communication; interpretation of images; Instagram; smyckesföretag; identitet; visuell kommunikation; tolkning av bilder  ;

    Sammanfattning : Det allt mer digitaliserade samhället innebär att företag har valt att satsa på marknadsföring på sociala medier. Instagram som har blivit en mycket populär plattform för visuellt skapande och kan användas av företag för att förmedla sin identitet samt för att vinna konkurrensfördelar och marknadsandelar. LÄS MER

  4. 19. ICAnder och Monica: En del av ICA:s framgångssaga

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caisa Erixon; Mohammad Khalil; Hanna Nyremo; [2019]
    Nyckelord :Resursbaserat synsätt; Varaktiga konkurrensfördelar; VRIO; Dynamiska kapabiliteter; ICA-handlare; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: ICAnder och Monica: En del av ICA:s framgångssaga. En fallstudie av ICA-handlare i Skåneregionen Seminariedatum: 2019-06-04 Ämne/kurs: FEKH19 Företagsekonomi, Examensarbete på kandidatnivå i Strategic management, 15 högskolepoäng Författare: Caisa Erixon, Mohammad Khalil och Hanna Nyremo Handledare: Olof Hallonsten Fem nyckelord: Resursbaserat synsätt, Varaktiga konkurrensfördelar, VRIO, Dynamiska kapabiliteter, ICA-handlare Syfte: Syftet med studien är att belysa hur ICA-handlare strategiskt arbetar för att bevara sin marknadsposition i en allt mer dynamisk bransch. LÄS MER

  5. 20. Den operativa personalens strategiska roll - En kvalitativ fallstudie av strategisk informationsdelning på Com Hem

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Angus Palmberg; Jacob Höglund; [2018-08-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hantering av kunskap och information är kritisk för att erhålla långsiktiga konkurrensfördelar och vissa menar att kunskap är den enskilt viktigaste strategiska resursen för organisatorisk framgång. Strategibildning och hanteringen av information och kunskap i organisationer är något som anses vara tätt förknippat med varandra och uppkomsten av strategi kan ske på olika hierarkiska nivåer av en organisation. LÄS MER