Avancerad sökning

Visar resultat 41 - 45 av 824 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 41. IT-projekt misslyckande och dess kritiska faktorer : En fallstudie om varför ett IT-projekt har misslyckats

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jean-Bonheur Luhandu Kabeya; [2023]
    Nyckelord :IT-projekt; misslyckat IT-projekt; projektledning; projektledare; projektplanering; kravhantering; kund; test; leverantör; införande och avslut; ledningsstöd; projektstrategi; användare; projektteam; samarbete och kommunikation; organisationskultur; förändringsmotstånd; projektomfattning; projektkomplexitet; teknologi och verktyg; agila principer; IS-system; IT-system; vision och mål; IT och affärsstrategi;

    Sammanfattning : Sammanfattning I dagens tekniska samhälle är IS/IT-system en förutsättning för effektiv verksamhetsdrift och för att uppnå affärs- och konkurrensfördelar. Detta har resulterat i att genomförandet av IS/IT-projekt är vanligt förekommande inom många branscher. Tyvärr visar statistiken att en stor andel av IT-projekt misslyckas. LÄS MER

  2. 42. Utvecklingsmöjligheter inom ledarskapet : En kvalitativ studie som undersöker en ledare genom tre-dimensionsmodellen och en 360-graders utvärdering för att skapa förutsättningar för utveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jesper Emanuelsson; Theodor Lidén; Karl Pontén; [2023]
    Nyckelord :Development; leadership; the 360-degree model; the three-dimensional model; situational leadership; relationship-oriented leadership; task-oriented leadership; change- and development-oriented leadership; Utveckling; ledarskap; 360-gradersmodellen; tre-dimensionsmodellen; situationsanpassat ledarskap; relationsorienterat ledarskap; uppgiftsorienterat ledarskap; förändrings- och utvecklingsorienterat ledarskap;

    Sammanfattning : Bakgrund Bakgrunden till arbetet grundar sig i att ledarskap är ett komplext ämne som kan definieras på flera olika sätt. I det här arbetet bryter vi ner definitionen av ledarskap och utgår från tre ledarskapsstilar. LÄS MER

  3. 43. Digital marknadsföring - en resurs för att skapa konkurrensfördelar : En studie om betydelsen av digital marknadsföring vid en företagsexpansion till nya geografiska marknader.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Erika Hjalmarsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En ökad konkurrens är idag ett faktum, globalisering och digitalisering gör det möjligt förföretag och kunder att vara aktiva dygnet runt. För att möta denna konstanta konkurrens krävs en strategi som differentierar företaget från resterande aktörer samt tilltalar befintliga och nya kunder. LÄS MER

  4. 44. Att leda och kommunicera under en digital transformation : En studie om förändringsledning och förändringskommunikation inom en M&A-organisation som genomgår digital transformation i ett tidigt skede

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Helton; Hanna Liljegren; [2023]
    Nyckelord :mergers acquisitions; digital transformation; change process; change communication; change management; mergers acquisitions; digital transformation; förändringsprocess; förändringskommunikation; förändringsledning;

    Sammanfattning : Merger and Acquisition (M&A) is a widely adopted strategy in today's corporate landscape for acquiring a competitive edge. Despite its prevalence, M&As frequently encounter setbacks when the integration of existing IT systems is neglected. Therefore, undertaking a digital transformation becomes crucial to ensure the success of M&As. LÄS MER

  5. 45. Storbankernas Svar på Digitaliseringen - Hur traditionella storbanker arbetat med digitalisering på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ali Al Saadie; Joel Perkhed; [2022-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med syfte att utforska hur svenska traditionella storbanker har anpassat sig till digitaliseringen har en kvalitativ studie genomförts med en abduktiv ansats, där både respondenter med erfarenhet inom bankindustrin har intervjuats, och insamling av dokumentdata, främst i form av årsrapporter, har analyserats. Materialet har tolkats utifrån teoretisk bakgrund i dynamiska förmågor som syftar till att förstå hur en organisation kan anpassa sig till förändring. LÄS MER