Sökning: "konkurrenskraft och kundrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden konkurrenskraft och kundrelationer.

  1. 1. Precision Tailoring Cooling Systems using Linear Regression

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Kajsa Bjelle; Ida Cui; [2021]
    Nyckelord :Regression analysis; nonlinear regression; linear regression; Levenberg-Marquardt; applied mathematics; friction factor; wavy fin; bachelor thesis; Regressionsanalys; ickelinjär regression; linjär regression; Levenberg-Marquardt; tillämpad matematik; friktionsfaktor; wavy fin; kandidatexamensarbete;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is written for KTH Royal Institute of Technology and Ymer Technology AB. It examines the friction factor associated with the pressure drop in wavy-fin heat exchangers. Previous studies have used a nonlinear approach for determining the regression coefficients. LÄS MER

  2. 2. Är kundorientering, service och kompetens räddningen för fysisk handel? En kvalitativ studie av de svenska sporthandlarnas strategier för att bevara sina fysiska butiker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Martina Persson; Louise Bredhe; [2021]
    Nyckelord :Digitalisering; fysisk butik; sportbutik; kundorientering; service; kompetens.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Digitaliseringen har förändrat förutsättningarna för alla detaljhandlare och då även för sporthandlarna. Detta påverkar arbetarnas roll i den fysiska butiken samt vad som krävs av företaget för att fortfarande hålla sig konkurrenskraftiga. LÄS MER

  3. 3. Den digitaliserade revisionsbranschen : En jämförande studie mellan the big four och företagskunder

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Diyar Abdul-Gabar; Kenan Aljovic; [2020]
    Nyckelord :Digitization; digitized utilities; automatization; audit; “the big four”; customer satisfaction; customer relations; legitimacy; competitiveness; confirmability; willingness to change; Digitalisering; digitala verktyg; automatisering; revision; “the big four”; kundnöjdhet; kundrelationer; legitimitet; konkurrenskraft; anpassningsbarhet; förändringsbenägenhet;

    Sammanfattning : Digitization is a global phenomenon that has changed the everyday life, both workwise and privately. Digitization has become a central part in almost everything you do today. New effective methods to provide services have been created with the help of automatization, which has introduced the audit world to a transformation process. LÄS MER

  4. 4. Milk as a Service : Exploring the Concepts of Servitization and Digitalization in the Business Model of an Incumbent Manufacturing Firm

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Matilda Furberg; Anna Naumburg; [2019]
    Nyckelord :Servitization; Digitalization; Business Model Innovation; Value Creation; Tjänstefiering; digitalisering; affärsmodellsinnovation; värdeskapande;

    Sammanfattning : Due to digitalization as a technology shift, many incumbent manufacturing firms face challenges to maintain their position on the market. One solution to tackle this technology shift is by servitization, which has shown great opportunities for value creation in various industries. LÄS MER

  5. 5. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Zilling; [2019]
    Nyckelord :Competition strategies; innovation; new markets; environmental strategies; red oceans; blue oceans; key components for success; Konkurrensstrategier; innovation; nya marknader; miljöstrategier; röda oceaner; blå oceaner; nyckelkomponenter för framgång;

    Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER