Sökning: "konkurrenskraftighet"
Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade ordet konkurrenskraftighet.
21. Kollektivt lärande : En kvalitativ studie om hur kollektivt lärande uppstår samt ledarskapets betydelse för det kollektiva lärandet vid en statlig myndighet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Organisationer är beroende av medarbetarnas unika kunskap vilket även har kommit att betraktas som den viktigaste strategiska resursen. Kunskap är även betydelsefullt för organisationers framgång och konkurrenskraftighet. LÄS MER
22. Plats i förändring : En fallstudie över hur Solna stad och Stockholms stad använt sig av platsmarknadsföring för Hagastaden
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Den här uppsatsen handlar om vilken betydelse platsmarknadsföring har för den kommunala fysiska planeringen. Syftet med undersökningen är att redogöra för avsikten, processen och mottagandet av platsmarknadsföring. LÄS MER
23. Implementering av Cirkulär Ekonomi : Ett verktyg för en mer hållbar produktion
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : De hållbara kraven som ställs på den svenska industrin ökar samtidigt som jordens resurser börjar sina. Strukturen på dagens industri är sedan den industriella revolutionen färgad av det linjära sättet att tillverka, ”ta-skapa-släng”. LÄS MER
24. Fostering Proactiveness in Data-Driven Matrix Organizations : A Study of Alfa Laval's Distribution Center in Tumba
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Globalization has increased the complexity of the business world, as it adds new dimensions to companies’ operations, such as global suppliers and customers, and competition from global actors. To handle the complexity, companies are pressured to become more data-driven to be able to measure and align their operations, and create possibilities for efficiency and competitiveness [Skjott-Larsen etal. LÄS MER
25. En omprofilering av ett väletablerat varumärke genom påverkarmarknadsföring : En fallstudie om Baum und Pferdgarten A/S
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studiens syfte är att utifrån ett marknadsföringsperspektiv analysera hur ett väletablerat premiumvarumärkes omprofilering kan samverka med fenomenet påverkarmarknadsföring. Analysen ska belysa hur en sådan samverkan kan utformas för att skapa konkurrenskraftighet på marknaden, samt undersöka dess möjligheter och risker. LÄS MER