Sökning: "konkurrensmedel hotell"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden konkurrensmedel hotell.
1. Ett gott värdskap är ett värdskap som berör
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Kan ett värdskap som är kommersiellt även vara genuint välkomnande och kan man idag på allvar vinna fördelar på en konkurrensutsatt marknad utan att erbjuda ett genuint värdskap? Bakgrunden till detta arbete är det etableringsprojektet med titeln: "Värdskap och ledarskapsom berör – ett konkurrensmedel?" som finansierades av KK-stiftelsen (Stiftelsen för Kunskap och Kompetens) år 2010. Representanter från besöksnäringen på lokal, regional och nationell nivå möttes på två välrenommerade landsortshotell för att lägga grunden till ett större gemensamt forskningsprojekt. LÄS MER
2. Hotellföretags CSR-kommunikation till företagskunder : En kvantitativ studie om CSR-kommunikationsinnehåll
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Den svenska hotellbranschen går mot en utveckling av allt fler och större hotellkedjor. Genom sina stordriftsfördelar pressar hotellkedjorna ner priserna och standardiserar erbjudande vilket lett till att konkurrensmedlen har blivit färre. För att tilltala de viktiga företagskunderna är därför behovet stor av nya konkurrensmedel. LÄS MER
3. Värdskap som berör : En explorativ studie om autencitet inom värdskap
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademiSammanfattning : I en värld där människor allt oftare befinner sig på resande fot, ökar efterfrågan på hotell, restauranger och upplevelser. Hospitality har kommit att beteckna bland annat omhändertagandet av gäster med hjälp av logi, mat och underhållning. LÄS MER
4. Tillgänglighet i Stockholm : ett samhällsansvar och konkurrensmedel för turistiska aktörer
Kandidat-uppsats, Institutionen för livsvetenskaperSammanfattning : Tio procent av Sveriges befolkning har någon form av funktionsnedsättning. Var tionde person har alltså särskilda behov i sitt resande och är därmed beroende av att hela destinationens miljö är tillgänglig. LÄS MER
5. Intern tjänstekvalitet : En kvalitativ undersökning inom hotellbranschen
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Hotellbranschen är idag en växande bransch då fler människor reser och då även fler bor på hotell. Detta har lett till att konkurrensen mellan hotellen har ökat och de måste då differentiera sig. Ett konkurrensmedel som då kan användas är tjänstekvalitet. LÄS MER