Sökning: "konkurrensmedel i butik"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden konkurrensmedel i butik.

  1. 1. Fysiska klädbutikers kamp mot e-handel : En granskning av de små fysiska butikernas konkurrensmedel gentemot e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Milos Vrsajko; Maja Fridsén; [2020]
    Nyckelord :Competitive tools; E-commerce; Physical stores; Clothing store; Retail mix; Konkurrensmedel; Enskild butik; E-handel; Modebutik; Konkurrensmedelsmixen;

    Sammanfattning : E-handeln växer mer och mer för varje år och det har aldrig någonsin varit lättare att köpa produkterän vad det är idag. För fysiska butiker är det därför viktigt att använda sina konkurrensmedel,marknadsföringsstrategier och handelsmiljö på rätt sätt för att överleva på marknaden och för attöverleva konkurrensen från den växande e-handeln. LÄS MER

  2. 2. Framtida konsumtion på befintliga och nya handelsplatser : En plats- och konsumentundersökning för obemannade självservicebutiker

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Martin Röjås; Christoffer Ahlström; [2018]
    Nyckelord :TBSS; technology based self service; store; vending machines; availability; self-service store; TBSS; obemannad självservice; butik; varuautomat; tillgänglighet; självservicebutik;

    Sammanfattning : Purpose This study has been conducted in order to investigate opportunities regarding theestablishment of technology-based self-service stores (TBSS). By studying proposedsites for establishment, information has been collected in order to be used in a factorrating analysis. Research questions 1. LÄS MER

  3. 3. Den fysiska modebutikens strategi för en högre konkurrenskraft : En granskning av den fysiska butikens konkurrensmöjligheter gentemot e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Isaksson; Hanna Larsson; Filip Isaksson; [2016]
    Nyckelord :Konkurrensmedelsmixen; Konkurrensmedel; Enskild butik; E-handel; Modebutik;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det enkelt för konsumenter att klicka hem nya varor över internet, det är viktigt för butiker att integrera fördelarna med en fysisk butik tillsammans med fördelarna med e-handel. Detaljhandeln genomgår en förändring där nya tekniker gör det möjligt att enklare nå ut till den globala marknaden och för de aktörer som erbjuder sina produkter genom flera kanaler blir det lättare att nå en mer lönsam försäljning. LÄS MER

  4. 4. Personlig försäljning - Det nya konkurrensmedlet i livsmedelsbranschen? : Ett fältexperiment om vilka effekter personlig försäljning har när det införs i en livsmedelsbutik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Selander; Frida Lampe Persson; [2015]
    Nyckelord :personlig försäljning; livsmedelsbranschen;

    Sammanfattning : I denna uppsats får läsaren ta del av en studie som behandlat personlig försäljning i livsmedelsbranschen. Livsmedelsbranschen är en bransch som uppsatsförfattarna har identifierat att den befinner sig i en allt mer konkurrensutsatt situation. LÄS MER

  5. 5. Butiker och dess placering i köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Frida Jakobsson; Sara Skrubbe; [2015]
    Nyckelord :köpcentrum; butiksplacering; butiksmix;

    Sammanfattning : Ett flertal butiker i köpcentrum har ersatt butiker i stadskärnan. Detta är ett led i utvecklingen av köpcentrum som pågått sedan 1920-talet. Fördelen med köpcentrum är den höga koncentrationen av butiker på en och samma plats. LÄS MER