Sökning: "konkurrenter inom handel"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden konkurrenter inom handel.
1. Returpolicys påverkan i förhållande till konsumentbeteende : En kvantitativ studie om hur returpolicys påverkar konsumentbeteendet inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen under de senaste åren har intresset för att handla på nätetökat. E-handelns tillväxt och påverkan har medfört att företag har börjat skifta sin försäljningoch marknadsföring online, detta har lett till att konsumentbeteendet har skiftat till mer onlineshopping. LÄS MER
2. Churnprediktion baserat på kundens första köp
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Många företag drabbas regelbundet av churn, ett tillstånd som innebär att existerande kunder slutar handla hos företaget eller använda företagets tjänster för att istället vända sig till konkurrenter. För att säkerställa lojalitet bland kunderna behöver företag därför etablera metoder för att tidigt vinna kundens tillit. LÄS MER
3. Ett Hållbart Samarbete : En kvalitativ studie om samarbetet för hållbara transporter mellan detaljhandelsföretag med omnistrategi och tredjepartslogistiker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Klimatkrisen är ett problem som behöver angripas från flera områden. Ett område med stor negativ miljöpåverkan i Sverige är transportsektorn och i synnerhet har godstransporter en stor påverkan. LÄS MER
4. Missbruk av dominerande ställning på en plattform - En studie av den pågående utredningen mot Amazon
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Abuse of a dominant position is a well-researched pillar of European competition law. However, with the emerge of e-commerce and online marketplaces new problems arise. The commission is currently investigating whether Amazon Inc. LÄS MER
5. Content marketing på Instagram : En studie om konsumentens associationer till kosmetikavarumärken med avseende på upplevda värden och upplevd lojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund: Content Marketing är ett marknadsföringsverktyg som kan användas i syfte att skapa värde och lojalitet. Digitaliseringen har utformat tekniska konsumenter som är skeptiska till traditionella reklambudskap. LÄS MER